Page 13 - Mešinovič, Sanela, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 13
vod

Geometrija je ena izmed matematičnih disciplin, ki jo vsakodnevno uporab-
ljamo pri reševanju življenjskih problemov. V svojem poklicu jo uporabljajo
arhitekti, slikarji, inženirji in drugi strokovnjaki. Tudi doma nam je v veliko po-
moč (npr. pri opremljanju sobe). To je le eden izmed razlogov, zakaj bi mo-
rala imeti geometrija pomembno mesto v osnovnošolski matematiki. Usiskin
(1980) navaja, da ima geometrija zelo pomembno mesto v matematiki, ker:

– povezuje matematiko z realnim fizičnim svetom;
– omogoča reprezentacijo matematičnih pojmov, ki sami po sebi niso vi-

zualni;
– je sama po sebi primer matematičnega sistema;
– spodbuja razvoj deduktivnega sklepanja in dokazovanja.

Geometrija ima osrednjo vlogo pri učenju drugih matematičnih vsebin.
Merjenje je nedvomno povezano z geometrijo. Geometrijski vzorci so med
prvimi, s katerimi imajo učenci izkušnje. Razmerje je neposredno povezano
z geometrijskim konceptom podobnosti ipd.

Pouk geometrije v osnovni šoli naj bi temeljil predvsem na opazovanju
in razvijanju prostorskih predstav ter sposobnosti vizualizacije. Izhodišče
za usvajanje geometrijskih pojmov je vedno najprej opazovanje, razisko-
vanje in praktično delo s konkretnimi predmeti. Z raziskovanjem geome-
trijskih konceptov lahko učenci razvijejo sposobnost reševanja geometrij-
skih problemov, kar pa je temeljni cilj učenja matematike. Pouk matematike,
ki je naravnan k iskanju poti in strategij reševanja problemov, pripomore k
učinkovitemu učenju. Pri tem se poudarja predvsem aktivna vloga učencev.
Konkretno-izkustvena dejavnost je dobra osnova za prehod na simbolno ra-
ven razumevanja. Ta način poučevanja in učenja je še posebej zaželen na
področju geometrije, ki za razliko od ostalih matematičnih področij zahteva
specifičen način mišljenja.

Kompleksnost geometrije obvladujemo tudi s pomočjo jezika. Zaznavanje
oblik je bistveno v geometriji, vendar lahko hierarhijo pojmov v geometriji
ustvarimo le s pomočjo jezika. Zaznavanje in opisovanje geometrijskih oblik
vodi k miselni konstrukciji objektov ter k razvijanju pojmov v evklidski geo-
metriji. Učenci na stopnji vizualizacije pri začetnem opisovanju geometrijskih

11
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18