Page 33 - Glasba zdravi: vloga glasbe v pediatričnem okolju
P. 33
splošno dobro počutje in osebni ter duhovni razvoj. Izvajajo se pod imeni
zvočna terapija, zvočna kopel, zvočna meditacija, zvočna seansa, zvočni
tretma. V tem kontekstu je zvočna terapija zavestna terapevtska aplika-
cija zvočnih frekvenc za namene izboljšanja zdravja; posamezniku naj bi
pomagala, da se vrne v stanje harmonije telesa in duha. »Zelo učinkovi-
ta metoda uporabe zvoka v terapevtske namene so zvočne kopeli z gon-
3
gi in drugimi glasbili s širokim spektrom alikvotnih tonov, ki ponovno
vzpostavijo psihoelektromagnetsko polje na osnovi specifičnih ozkih fre-
kvenčnih razmerij« (Pesek in Bratina, 2016, str. 161). Zvočna terapija te- 33
melji na predpostavki, da je vse v življenju, vključno s človeškim telesom,
skupek vibracij. Če vibracije postanejo neusklajene, se poslabšata posa-
meznikova telesno in duševno stanje (de Muynck, 2008), zdravilni zvok
pa lahko uporabimo kot učinkovito orodje za spreminjanje elektroma-
gnetnega polja v človeku in tudi okolju (Andrews, 2004; Dewhurst-Mad-
dock, 1993; Goldman, 2002). Zdravilna moč zvoka
Želja po spoznavanju naše globlje narave, naše notranje življenjske
energije je ljudi vodila od igranja na gonge na Kitajskem do uporabe hi-
malajskih instrumentov v Nepalu, Indiji in Tibetu ter k igranju na naj-
različnejša tolkala po vsem svetu. Danes se zvočni dražljaji, ki nastajajo
na ponovno odkritih instrumentih, uporabljajo skupaj s sodobno tehno-
logijo za obnovo telesnega in duševnega zdravja, fizičnega ter mental-
nega ravnovesja (Pesek in Bratina, 2016). Sodobna tehnologija zvočnih
intervencij se zelo razvija, a tokrat se osredotočamo predvsem na instru-
mente, ki izhajajo iz tradicionalnih in starodavnih metod zdravljenja ter
v zadnjih letih doživljajo ponovno priljubljenost in razširjenost. To so ti-
betanske ali himalajske pojoče posode, gongi in pa tudi kristalne pojoče
posode, ki so mlajšega izvora. Tibetanske in himalajske pojoče posode so
narejene iz mešanice brona ter cinka ali iz sedemmetalne mešanice bak-
ra, cinka, železa, svinca, zlata, srebra in medenine. Pojoče posode od-
dajajo različne frekvence, odvisno od svoje velikosti in debeline. Ena ali
več različnih pojočih posod se postavijo bodisi na telo bodisi okoli člo-
veškega telesa. Posode se nato drgnejo ali udarjajo z ustrezno udarjalko,
da proizvedejo zvok. Na enak način zvok proizvajajo tudi kristalne pojo-
če posode, le da so izdelane iz 99,9-odstotno čistega kremenovega kris-
tala. Tako proizvajajo čist, svetel in prodoren zvok. Gongi se med seboj
zelo razlikujejo, tudi po velikosti, proizvedejo pa mogočne zvoke z mno-
gimi alikvotnimi toni. Običajno so narejeni iz 70–80 odstotkov bakra
3 Alikvotni toni so toni, sozveneči z osnovnim tonom. Gre za niz tišjih tonov, ki sprem-
ljajo osnovni, glasnejši ton istega izvora in mu dajejo določeno barvo ter polnost. Ime-
nujejo se tudi parcialni toni, harmonični toni, sozveneči toni, sotoni ali višjeharmonski
toni.

