Page 62 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 62

Andrej Flogie in Jakob Škrobar

                    4.  Oblikovanje učečih se skupnosti inovatorjev, preizkuševalcev in mentorjev:
                       Izobraževalci nadgrajujejo svoja znanja in kompetence, tako samoini-
                       ciativno kot tudi na podlagi lastnih poskusov, uspehov ter neuspehov.
                       Za delovanje tovrstnih skupnosti je potrebna vzpostavitev digitalnega
                       prostora za izmenjavo teh dobrih praks.
                    5.  Vključitev »digitalne pedagogike«, ki temelji na praksi in na dokazih: Pri
                       vključevanju GUI v poučevanje in učenje je pedagogika vsekakor na
                       prvem mestu. Na določenih segmentih je smiselno osvežiti znanja te-
                       orij učenja in pedagoške pristope, podprte s tehnologijo, ob pomoči
                       dostopnih spletnih tečajev oblikovanja digitalnega učenja z in za UI.
                    6.  Delitev primerov dobrih praks pri oblikovanju učenja, ki temeljijo na UI:
                       Delitev najboljših primerov poučevanja in učenja, podprtega z GUI, s
                       svojo učečo se skupnostjo je eden zahtevnejših izzivov, ki ga je treba
                       skrbno načrtovati.
                    7.  Uporaba ekosistema orodij UI za ponovni razmislek in preoblikovanje de-
                       javnosti: Vzpostaviti inovativno učno okolje na ravni učilnice, ki bo že
                       po obliki presegalo tradicionalne pristope poučevanja in učenja, ter
                       podkrepiti fizično okolje še z orodji in vsebinami, podprtimi z GUI, je
                       velik izziv, ki nas čaka vse izobraževalce.
                    8.  Preoblikovanje ocenjevanja in vrednotenja kot učenje: Potreben je po-
                       novni premislek o načinih vrednotenja in ocenjevanja, začenši z učnimi
                       dejavnostmi, ter o tem, kako uporabiti GUI, da vrednotenje in ocenje-
                       vanje preusmerimo v dinamično ocenjevanje (formativna spremljava).


                    Ko gre za vključevanje GUI v izobraževanje, nas ob striktnem upoštevanju
                  potrebnih etičnih in moralnih vrednot omejuje le naša domišljija. Cilj tega
                  prispevka je le nakazati prostor za začetek te poti odkrivanja. Navedeni ukre-
                  pi so plod raziskovalnega dela v okviru projekta Generativna umetna inte-
                  ligenca v izobraževanju ter dolgoročnega in intenzivnega razvoja v okviru
                  projekta Inovativna pedagogika, ki predstavlja sistematičen pristop k razvoju
                  učenja in poučevanja v 21. stoletju, tj. prehodu od informacijske družbe do
                  družbe 5.0, ter nakazuje prehod in smernice razvoja v neko družbo bližnje
                  prihodnosti, ki bo zagotovo zaznamovana kot superpametna družba (družba
                  X.0), vendar pa v njej ne bodo več vladali odnosi, ki smo jih poznali in so pre-
                  vladovali še v obdobju pred letom 2022.

                  Literatura
                  Aberšek, B. (2023). Science and the artificial life form (ALF). Problems of Education in the
                      21st Century, 81(1), 4–8.



                  62
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67