Page 275 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 275

Socialno in čustveno učenje ter generativna umetna inteligenca v visokošolskem izobraževanju

             izboljšanju odnosnih spretnosti, vendar hkrati prinaša tveganje, da postane
             nadomestek, namesto da bi ostala zgolj pripomoček. Podjetja, ki tržijo na UI
             temelječe izdelke, namreč pogosto nagovarjajo naše šibkosti, od tendence
             po iskanju bližnjic do potrebe po udobju, zato je ključno dobro poznavanje
             in upoštevanje etičnih tveganj pri uporabi UI.
               Nereflektirana raba UI lahko vodi v krepitev neravnovesja družbene moči,
             popačene perspektive in neoptimalno učenje. Prav zato je pomembno, da
             imajo uporabniki – še posebej učitelji – reflektiran in odgovoren odnos do UI.
             Ti bi morali biti ustrezni sogovorniki, ki razumejo raznolike perspektive, imajo
             socialne in čustvene kompetence ter ohranjajo odprtost do sveta učencev.


             Literatura
             Ali, S., Abuhmed, T., El-Sappagh, S., Muhammad, K., Alonso-Moral, J. M., Confalonieri,
                 R., Guidotti, R., Del Ser, J., Díaz-Rodríguez, N., in Herrera, F. (2023). Explainable
                 artificial intelligence (XAI): What we know and what is left to attain trustworthy
                 artificial intelligence. Information Fusion, 99(3), 101805.
             Alonso, S., Hamrioui, S., Díez, I., Cruz, E., López-Coronado, M., in Franco, M.
                 (2019). Social robots for people with aging and dementia: A systemat-
                 ic review of literature. Telemedicine Journal and E-Health, 25(7). https://
                 doi.org/10.1089/tmj.2018.0051
             Belpaeme, T., Kennedy, J., Ramachandran, A., Scassellati, B., in Tanaka, F. (2018). Social
                 robots for education: A review. Science Robotics, 3(21), eaat5954.
             Bhosale, S., Tejas, A., Gaurav, G., in Akshay, S. (2023). AI and IoT based smart class-
                 room. International Journal of Advanced Research in Science, Communication and
                 Technology, 3(1), 626–628.
             Breazeal, C. (2003). Towards sociable robots. Robotics and Autonomous Systems,
                 42(3–4), 167–175.
             Brejc, M. (2023). Trendi v e-izobraževanju in e-izobraževanje kot trend. V Divjak, M.
                 (ur.), Sodobni vidiki e-izobraževanja v visokem šolstvu (str. 227–254). Fakulteta
                 Doba.
             Cassell, J. (2022). Socially interactive agents as peers. V B. Lugrin, C. Pelachaud in D.
                 Traum (ur.), The handbook on socially interactive agents: 20 years of research on
                 embodied conversational agents, intelligent virtual agents, and social robotics (2.
                 zv., str. 331–366). Association for Computing Machinery.
             Conati, C., Barral, O., Putnam, V., in Rieger, L. (2021). Toward personalized XAI: A case
                 study in intelligent tutoring systems. Artificial intelligence, 298(8), 103503–103530.
             Does, F., Saito, T., Nagamine, M., Wee, N., Shigemura, J., Yamamoto, T., Takahashi, Y.,
                 Koga, M., Toda, H., Yoshino, A., Vermetten, E., Giltay, E., Liu, Y., Lin, C., Maslova, K.,
                 Gasimov, A., in Konovalova, A. (2022). Using virtual reality to develop emotional
                 intelligence. European Psychiatry, 65(S1), S244–S245.




                                                                            275
   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280