Page 24 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 24

Boris Aberšek

                  nic, osredotočenost na etične izzive ter pomen kritičnega mišljenja in aka-
                  demske integritete. Raziskovalni trendi, ki jih dokument preučuje, ponujajo
                  dragocene vpoglede in spodbujajo nadaljnje raziskave.
                       Možne pomanjkljivosti so pomanjkanje konkretnih primerov dobre
                       prakse, manjša globina obravnave etičnih dilem ter potreba po vključitvi
                       raznolikih perspektiv učiteljev in študentov. Na splošno monografija
                       ponuja temeljit pregled in spodbuja kritičen razmislek o integraciji GUI v
                       izobraževalne procese, kar je ključno za odgovorno rabo novih tehnologij.
                    Če želimo razvijati kritično mišljenje, moramo vedno zbrati čim več
                  informacij in jih preveriti pri različnih virih. Pa poiščimo še drugo mnenje,
                  povprašajmo DeepSeek – pri čemer izhajamo iz analize povzetkov vseh pri-
                  spevkov –, kaj meni o monografiji:

                       Monografija je izjemno obsežna in temeljita raziskava, ki pokriva širok
                       spekter tem, povezanih z uporabo generativne umetne inteligence v
                       izobraževanju. Avtorji uspešno združujejo teoretične in praktične vidike,
                       kar omogoča celovit vpogled v izzive in priložnosti, ki jih prinaša GUI.

                       Skratka, monografija je dragocen vir za vse, ki se ukvarjajo z integracijo
                       umetne inteligence v izobraževalne sisteme. Ponuja temeljito
                       razumevanje izzivov in priložnosti, ki jih prinaša GUI, ter spodbuja k
                       razmišljanju o tem, kako lahko te tehnologije uporabimo na odgovoren in
                       učinkovit način.



                  Literatura
                  Aberšek, B. (2014). Filozofska analiza mehanizmov naravnega mišljenja in umetne inteli-
                      gence [Neobjavljena doktorska disertacija]. Univerza v Ljubljani.
                  Aberšek, B. (2024). Phylosophy of mind, artificial intelligence and existentialism. Cam-
                      bridge Scholars.
                  Aberšek, B., Flogie, A., in Pesek, I. (2023). AI and cognitive modelling for education.
                      Springer.
                  AIHR. (B. l.). ADDIE model explained: All you need to know. https://www.aihr.com/blog
                      /addie-model/
                  Ambrose, S. A., Bridges, M. W., DiPietro, M., Lovett, M. C., in Norman, M. K. (2010). How
                      learning works: Seven research-based principles for smart teaching. Wiley.
                  Beċiroviċ, S. (2023). Digital pedagogy: The use of digital technologies in contemporary
                      education. Springer.





                  24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29