Page 170 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 170

Saša Mladenović

                  orodij GEN-U ter posledice za poučevanje in učenje. Multimodalne zmožnosti GUI
                  ponujajo priložnosti za krepitev ustvarjalnosti, reševanje problemov in personalizi-
                  rano učenje. Vendar je treba posebno pozornost nameniti tudi izzivom, kot so pre-
                  tirano zanašanje na GUI, preglednost in etični vidiki. Hrvaška si je precej prizadevala
                  za reševanje teh izzivov s pobudami, kot so projekt BrAIn, učni načrt za UI CARNET
                  in strategija Digitalna Hrvaška 2032, ki poudarjajo opismenjevanje na področju UI,
                  opolnomočenje učiteljev in pravičen dostop. Obravnavani so pedagoški pristopi za
                  poučevanje z GUI in o GUI, pri čemer so poudarjeni aktivno učenje, etična ozavešče-
                  nost in pomen ohranjanja človeškega nadzora. To poglavje zagovarja uravnotežen,
                  na človeka osredotočen pristop k vključevanju GUI, ki zagotavlja, da je njena uporaba
                  skladna z izobraževalnimi vrednotami ustvarjalnosti in intelektualne rasti, hkrati pa
                  obravnava spreminjajoče se zahteve digitalne prihodnosti.
                  Ključne besede: izobraževanje na Hrvaškem, umetna inteligenca v izobraževanju, učni
                  načrt za umetno inteligenco, etika umetne inteligence, digitalna preobrazba, pisme-
                  nost na področju umetne inteligence













































                  170
   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175