Page 120 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 120

Ema Meden, Danijela Makovec Radova, Marko Radovan in Tadej Košmerl

























                  Slika 1   Dimenzije uporabe UI v visokošolskem izobraževanju (prirejeno po Spivakovsky idr.,
                        2023)
                  kacije (npr. deljenje nalog), pomoč pri izbiri študijskih smeri in predmetov ter
                  nudenje dodatne podpore v učnem procesu. Avtorji med glavnimi vlogami
                  UI pri učenju izpostavljajo predvsem individualizacijo, ki vključuje prilagaja-
                  nje težavnosti nalog in interakcije glede na potrebe posameznega študenta,
                  ter okrepljeno komunikacijo med človekom in strojem, ki študentom omo-
                  goča bolj personalizirano in odzivnejšo podporo. Tako UI postaja pomemben
                  člen v modelu interakcije v študijskem procesu, kjer dopolnjuje tradicionalne
                  pristope in omogoča dinamičnejšo ter prilagodljivejšo učno izkušnjo (slika 1).
                    Uspešnost večsmerne interakcije v pedagoškem kontekstu je močno odvis-
                  na od načina uporabe UI. Malinka idr. (2022) v svoji raziskavi, osredotočeni na
                  ChatGPT, izpostavljajo, da je pozitiven vpliv tehnologije neposredno povezan
                  s pristopom študentov. Glavni dejavniki, ki prispevajo k uspešnosti, vključu-
                  jejo pripravljenost študentov za uporabo orodij UI, njihovo razumevanje de-
                  lovanja teh tehnologij in zmožnost kritičnega vrednotenja rezultatov, ki jih
                  UI generira. Ti elementi omogočajo učinkovito in smiselno vključevanje UI v
                  učni proces ter spodbujajo razvoj veščin, ki so najpomembnejše za delovanje
                  v tehnološko podprtem učnem okolju.
                    Malinka idr. (2022, str. 50) opisujejo tri glavne načine uporabe orodij UI:

                    1.  Uporabnik zgolj kopira vprašanje v orodje in brez poglobljenega razu-
                       mevanja ali kritične presoje neposredno prilepi dobljen odgovor, kar
                       zmanjšuje učinkovitost procesa ter tvega površno ali neustrezno upo-
                       rabo podanih informacij.


                  120
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125