Page 120 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 120
Ema Meden, Danijela Makovec Radova, Marko Radovan in Tadej Košmerl
Slika 1 Dimenzije uporabe UI v visokošolskem izobraževanju (prirejeno po Spivakovsky idr.,
2023)
kacije (npr. deljenje nalog), pomoč pri izbiri študijskih smeri in predmetov ter
nudenje dodatne podpore v učnem procesu. Avtorji med glavnimi vlogami
UI pri učenju izpostavljajo predvsem individualizacijo, ki vključuje prilagaja-
nje težavnosti nalog in interakcije glede na potrebe posameznega študenta,
ter okrepljeno komunikacijo med človekom in strojem, ki študentom omo-
goča bolj personalizirano in odzivnejšo podporo. Tako UI postaja pomemben
člen v modelu interakcije v študijskem procesu, kjer dopolnjuje tradicionalne
pristope in omogoča dinamičnejšo ter prilagodljivejšo učno izkušnjo (slika 1).
Uspešnost večsmerne interakcije v pedagoškem kontekstu je močno odvis-
na od načina uporabe UI. Malinka idr. (2022) v svoji raziskavi, osredotočeni na
ChatGPT, izpostavljajo, da je pozitiven vpliv tehnologije neposredno povezan
s pristopom študentov. Glavni dejavniki, ki prispevajo k uspešnosti, vključu-
jejo pripravljenost študentov za uporabo orodij UI, njihovo razumevanje de-
lovanja teh tehnologij in zmožnost kritičnega vrednotenja rezultatov, ki jih
UI generira. Ti elementi omogočajo učinkovito in smiselno vključevanje UI v
učni proces ter spodbujajo razvoj veščin, ki so najpomembnejše za delovanje
v tehnološko podprtem učnem okolju.
Malinka idr. (2022, str. 50) opisujejo tri glavne načine uporabe orodij UI:
1. Uporabnik zgolj kopira vprašanje v orodje in brez poglobljenega razu-
mevanja ali kritične presoje neposredno prilepi dobljen odgovor, kar
zmanjšuje učinkovitost procesa ter tvega površno ali neustrezno upo-
rabo podanih informacij.
120