Page 102 - Meje vedenja
P. 102
Mitja Krajnčan
Widom, C. S., Marmorstein, N. R., in White, H. R. (6). Childhood victimization and
illicit drug use in middle adulthood. Psychology of Addictive Behaviors, 20(4),
394–43.
Wilkinson, R., in Pickett, K. (1). The spirit level: Why equality is better for everyone.
Penguin Books.
Willmann, M. (7). The forgotten schools: Current status of special schools for pupils
with social, emotional and behavioural difficulties in Germany; A complete
national survey. Emotional and Behavioural Difficulties, (4), 99–318.
Willmann, M. (1). Systemtheorie und Konstruktivismus. V B. Ahrbeck in M. Will-
mann (ur.), Pädagogik bei Verhaltensstörungen: Ein Handbuch (str. 95–15). Verlag
W. Kohlhammer.
Wittrock, M. (1998). Vorwort des Herausgebers. V M. Wittrock (ur.), Verhaltensstörungen
als Herausforderung: pädagogisch-therapeutische Erklärungs- und Handlung-
sansätze (str. 8–1). Zentrum für pädagogische Berufspraxis.
World Health Organization. (19). International classification of diseases 11th revision;
The global standard for diagnostic health information (11. izd.).
Zakon o obravnavi otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami in
motnjami v vzgoji in izobraževanju (ZOOMTVI). (). Uradni list Republike
Slovenije, (). https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=ZAKO883
Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami (ZUOPP-UPB1). (7). Uradni list
Republike Slovenije, (3). https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=ZAKO511
Zinn, J. O. (19). Social theories of risk and uncertainty: An introduction. Wiley-Blackwell.
Žižak, A. (199). Diskriminacija grupa maloljetnika s poremećajima u ponašanju
određenih na osnovu efikasnosti resocijalizacije u odnosu na psihološke, sociološke
i karakteristike tretmana [Neobjavljena doktorska disertacija]. Univerza v Ljublja-
ni.
Žižak, A., in Koller-Trbović, N. (1993). Self-evaluation of children and youth with distur-
bances in behavior during institutional treatment [Neobjavljeni rokopis].
1

