Page 82 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 82

5  Podjetniška priložnost za sooblikovanje turistične ponudbe
                nje ponudnikov in civilne družbe, pravila sodelovanja za turistični razvoj in
                turizem povezovalna panoga v lokalni skupnosti.
                  Slika 5.1 prikazuje spremenljivke, urejene po mestih od najvišje do
                najnižje vrednosti aritmetičnih sredin.

                Mediana
                Mediana, ki prikazuje vrednosti na dve enaki polovici, ima visoke oce-
                ne pri spremenljivkah: pomen odnosov z javnostmi, priložnost turizma v
                lokalni skupnosti, čebelarski turizem in rezervacijski portal.

                Modus
                Modus, ki prikazuje najpogostejše ocene spremenljivk, ima visoke oce-
                ne pri spremenljivkah: pomen odnosov z javnostmi, priložnost turizma
                v lokalni skupnosti, čebelarski turizem, rezervacijski portal in turizem po-
                vezovalna panoga v lokalni skupnosti. Modus ima najnižjo oceno 2 pri
                spremenljivki finančna sredstva za turizem.

                Deleži ocen spremenljivk
                Spremenljivke smo anketiranci ocenili z ocenami po Likertovi lestvici
                1 do 5. V preglednici 5.3 prikazujemo deleže (%) po posameznih spre-
                menljivkah. Več kot polovico ocen 4 in 5 imajo spremenljivke: pomen
                odnosov z javnostmi, priložnost turizma v lokalni skupnosti, čebelarski tu-
                rizem in rezervacijski portal.
                  Več kot 40 % ocen 1 in 2 imajo spremenljivke: skupna blagovna znam-
                ka, promoviranje na spletu, politični vpliv na turizem in finančna sredstva
                za turizem. Oceno 3 ima več kot 40 % spremenljivk: medsebojno sodelo-
                vanje ponudnikov, domača naklonjenost trajnostnem turizmu, izpolnjeva-
                nje kakovosti, širše sodelovanje ponudnikov v regiji, sodelovanje ponudni-
                kov in civilne družbe in pravila sodelovanja za turistični razvoj. Gaussova
                porazdelitev je med spremenljivkami: trajnostna ponudba, urejene sple-
                tne strani, aktivnost na družbenih omrežjih, ponudnikovo zavedanje, da je
                »kupec kralj«, nova delovna mesta v turizmu, turizem povezovalna pano-
                ga v lokalni skupnosti in razvoj odvisen od upravljanja domače destinacije
      29−5,3    (preglednica 5.3).

                5.7  Korelacijska analiza  5.7

                S korelacijsko analizo ugotavljamo povezanost med spremenljivka-
                mi. Korelacijska analiza je pokazala močno linearno povezanost med
                dvema spremenljivkama. Visok Pearsonov koeficient korelacije nad 7


                            82
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87