Page 72 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 72
5 Podjetniška priložnost za sooblikovanje turistične ponudbe
Slika 5.1 Žafrani na Mali planini (2024)
5.2 Politika podjetniškega pristopa pri upravljanju turistične
destinacije 5.2
Potreba po novem, podjetniškem pristopu v turizmu kot pomemb-
ni gospodarski panogi nacionalnega gospodarstva je bila posebej iz-
postavljena v dokumentu Ministrstva za gospodarstvo, Strategija
slovenskega turizma 2002–2006. V uvodnem delu dokumenta je pred-
stavljena nova gospodarska razvojna paradigma, ki temelji na načelih
trajnostnega razvoja in partnerskega odnosa, kjer odgovornost za
raz voj turizma prevzemajo turistična podjetja in podjetniki, turistič-
na območja in lokalne skupnosti, civilna družba ter Vlada Republike
Slovenije (Kovač, 2001).
V programskem obdobju 2007–2013 smo v lokalnih skupnostih s po-
močjo evropskih kohezijskih skladov uresničili številne projekte (Vlada
Republike Slovenije, 2008). V tem obdobju so zaživele lokalne akcijske
skupine (LaS), ki so postale osnovne celice lokalnega razvoja. Prav v
okviru lokalnih akcijskih skupin, ki so pridobile EU-sredstva in izvaja-
la začrtane projekte, so najbolj zaživele dobre prakse javno-zasebnega
partnerstva in ostalih oblik sodelovanja. LaS najpogosteje povezujejo
72