Page 72 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 72

5  Podjetniška priložnost za sooblikovanje turistične ponudbe

































                Slika 5.1  Žafrani na Mali planini (2024)

                5.2  Politika podjetniškega pristopa pri upravljanju turistične
                     destinacije  5.2

                Potreba po novem, podjetniškem pristopu v turizmu kot pomemb-
                ni gospodarski panogi nacionalnega gospodarstva je bila posebej iz-
                postavljena v dokumentu Ministrstva za gospodarstvo, Strategija
                slovenskega turizma 2002–2006. V uvodnem delu dokumenta je pred-
                stavljena nova gospodarska razvojna paradigma, ki temelji na načelih
                trajnostnega razvoja in partnerskega odnosa, kjer odgovornost za
                raz voj turizma prevzemajo turistična podjetja in podjetniki, turistič-
                na območja in lokalne skupnosti, civilna družba ter Vlada Republike
                Slovenije (Kovač, 2001).
                  V programskem obdobju 2007–2013 smo v lokalnih skupnostih s po-
                močjo evropskih kohezijskih skladov uresničili številne projekte (Vlada
                Republike Slovenije, 2008). V tem obdobju so zaživele lokalne akcijske
                skupine (LaS), ki so postale osnovne celice lokalnega razvoja. Prav v
                okviru lokalnih akcijskih skupin, ki so pridobile EU-sredstva in izvaja-
                la začrtane projekte, so najbolj zaživele dobre prakse javno-zasebnega
                partnerstva in ostalih oblik sodelovanja. LaS najpogosteje povezujejo


                            72
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77