Page 73 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 73
Cilji raziskave in razvoj hipotez 5.3
predstavnike javnih institucij (občine), gospodarstva in civilne družbe
(Borec, 2012).
S programskimi vsebinami obdobja 2014–2020 si bo Evropska unija
prizadevala izpolniti cilje strategije Evropa 2020 za pametno, trajnost-
no in vključujočo rast s pomočjo ustvarjanja rasti ter novih delovnih
mest, obvladovanja podnebnih sprememb in energetske odvisnosti ter
zmanjšanje revščine in socialne izključenosti (Služba Vlade Republike
Slovenije za razvoj in evropsko kohezijsko politiko, 2014).
Nova finančna perspektiva je v marsičem drugačna od predhodne.
Sredstva bodo v večji meri plasirana v t. i. mehke vsebine (»neinfra-
strukturne« naložbe), s skupnim ciljem ustvarjanja novih delovnih
mest. Nove poslovne priložnosti, tudi za nova delovna mesta v turiz-
mu, lahko v lokalni skupnosti udejanjimo le s podjetniškim pristopom,
ki bo imel izrazito partnerski naboj za skupno doseganje cilja (Zupan
in Papler, 2016).
5.3 Cilji raziskave in razvoj hipotez 5.3
Cilji raziskave so bili ugotoviti gradnike turističnega povpraševanja,
dejavnike turističnega povpraševanja in turistične ponudbe z vidika
vključevanja podjetniške pobude.
Z anketno raziskavo smo ugotovili mnenja glede stanja, poznavanja
razvoja ter priložnosti za nove rešitve.
Testirali smo hipoteze H1, H2, H2, H3, H4 in H5:
H1 Trajnostna ponudba lokalne skupnosti je odvisna od medseboj-
nega sodelovanja ponudnikov in doseganja standardov kako-
vosti ponudbe.
H2 Skupno turistično blagovno znamko bo možno uspešno imple-
mentirati, če turistični ponudniki med seboj sodelujejo in svojo
integralno turistično ponudbo skupaj predstavljajo na spletu,
pri tem pa imajo podporo lokalne politike in znajo odlično ko-
municirati z javnostmi.
H3 Uporaba sodobnih komunikacijskih poti ponudnikov je v so-
odvisnosti od urejenosti njihovih spletnih strani, od skupne
promocije turistične ponudbe na spletu ter od prepoznavnosti
pomena razvijanja trajnostnih oblik turizma, kamor sodi čebe-
larski turizem.
H4 Turistični ponudniki, ki izpolnjujejo določene standarde ka-
kovosti poslovanja, imajo trajnostno naravnano turistično po-
73