Page 122 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 122
7 Podpora gostinsko-turističnemu izobraževanju
zanesljivosti merjenja: za prvi skupni faktor je Cronbachova ά 0,600,
za drugega pa 0,617.
Pri metodi glavnih osi (angl. principal axis factoring) je prvi skupni
faktor, povezan z razlogom za odločitev za turistični izobraževalni
program, pri čemer imajo največje uteži spremenljivke: varnost zapo-
slitve, nagnjenost k turizmu, možnost zaposlitve v turizmu, pomanjkanje
izobrazbe, želja po znanju, delo z ljudmi in zanimivi turistični izobraževal-
ni programi. Drugi skupni faktor je povezan s prednostmi turističnega
okolja in ima težo v spremenljivkah bližina šole, priporočilo znancev in
49−7,4 naknadni vpis.
Pri metodi največjega verjetja (angl. maximum likelihood) brez rota-
cije faktorjev ugotovimo, da imajo znotraj prvega skupnega faktorja,
razlogi za odločitev za turistični izobraževalni program, največje uteži
spremenljivke varnost zaposlitve, možnosti zaposlitev v turizmu, naklo-
njenost prebivalcev razvoju turizma v destinaciji in pomanjkanje formalne
izobrazbe. Drugi skupni faktor je povezan s prednostmi turističnega
okolja in ima največjo težo v spremenljivkah delo z ljudmi, nagnjenost k
turizmu in želja po znanju.
Metoda največjega verjetja s poševno rotacijo faktorjev Oblimin
bolj izkristalizira vpliv posameznih faktorjev. Struktura ocenjenega
modela je podobna. Komunalitete se ob rotacijah bistveno ne spremi-
njajo, kar kaže na to, da so ocene stabilne in da sta posamezna skupna
faktorja neodvisna. Korelacijski koeficienti (angl. structure matrix) pri
prvem skupnem faktorju imajo med razlogi za odločitev za turistični
izobraževalni program največjo utež v spremenljivkah varnost zaposli-
tve, možnost zaposlitve v turizmu, naklonjenost prebivalcev razvoju turiz-
ma in pomanjkanje formalne izobrazbe. Pri drugem skupnem faktorju,
prednosti turističnega okolja, je največja statistična značilnost v spre-
menljivkah nagnjenost k turizmu, delo z ljudmi, možnosti zaposlitve v tu-
rizmu, želja po znanju in zanimiv izobraževalni program.
Metoda največjega verjetja s pravokotno rotacijo faktorjev Varimax
je ob enakem modelu in komunalitetah pokazala majhno razliko, kot
pri poševni rotaciji. Korelacijski koeficienti pri pravokotni rotaciji
(angl. rotated factor matrix) pri prvem skupnem faktorju imajo med
razlogi za odločitev za turistični izobraževalni program največjo utež
v spremenljivkah varnost zaposlitve, naklonjenost prebivalcev razvoju tu-
rizma, možnosti zaposlitve v turizmu in pomanjkanje formalne izobrazbe.
Pri drugem skupnem faktorju, prednosti turističnega okolja, je teža v
122