Page 122 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 122

7  Podpora gostinsko-turističnemu izobraževanju
                zanesljivosti merjenja: za prvi skupni faktor je Cronbachova ά 0,600,
                za drugega pa 0,617.
                  Pri metodi glavnih osi (angl. principal axis factoring) je prvi skupni
                faktor, povezan z razlogom za odločitev za turistični izobraževalni
                program, pri čemer imajo največje uteži spremenljivke: varnost zapo-
                slitve, nagnjenost k turizmu, možnost zaposlitve v turizmu, pomanjkanje
                izobrazbe, želja po znanju, delo z ljudmi in zanimivi turistični izobraževal-
                ni programi. Drugi skupni faktor je povezan s prednostmi turističnega
                okolja in ima težo v spremenljivkah bližina šole, priporočilo znancev in
      49−7,4    naknadni vpis.
                  Pri metodi največjega verjetja (angl. maximum likelihood) brez rota-
                cije faktorjev ugotovimo, da imajo znotraj prvega skupnega faktorja,
                razlogi za odločitev za turistični izobraževalni program, največje uteži
                spremenljivke varnost zaposlitve, možnosti zaposlitev v turizmu, naklo-
                njenost prebivalcev razvoju turizma v destinaciji in pomanjkanje formalne
                izobrazbe. Drugi skupni faktor je povezan s prednostmi turističnega
                okolja in ima največjo težo v spremenljivkah delo z ljudmi, nagnjenost k
                turizmu in želja po znanju.
                  Metoda največjega verjetja s poševno rotacijo faktorjev Oblimin
                bolj izkristalizira vpliv posameznih faktorjev. Struktura ocenjenega
                modela je podobna. Komunalitete se ob rotacijah bistveno ne spremi-
                njajo, kar kaže na to, da so ocene stabilne in da sta posamezna skupna
                faktorja neodvisna. Korelacijski koeficienti (angl. structure matrix) pri
                prvem skupnem faktorju imajo med razlogi za odločitev za turistični
                izobraževalni program največjo utež v spremenljivkah varnost zaposli-
                tve, možnost zaposlitve v turizmu, naklonjenost prebivalcev razvoju turiz-
                ma in pomanjkanje formalne izobrazbe. Pri drugem skupnem faktorju,
                prednosti turističnega okolja, je največja statistična značilnost v spre-
                menljivkah nagnjenost k turizmu, delo z ljudmi, možnosti zaposlitve v tu-
                rizmu, želja po znanju in zanimiv izobraževalni program.
                  Metoda največjega verjetja s pravokotno rotacijo faktorjev Varimax
                je ob enakem modelu in komunalitetah pokazala majhno razliko, kot
                pri poševni rotaciji. Korelacijski koeficienti pri pravokotni rotaciji
                (angl. rotated factor matrix) pri prvem skupnem faktorju imajo med
                razlogi za odločitev za turistični izobraževalni program največjo utež
                v spremenljivkah varnost zaposlitve, naklonjenost prebivalcev razvoju tu-
                rizma, možnosti zaposlitve v turizmu in pomanjkanje formalne izobrazbe.
                Pri drugem skupnem faktorju, prednosti turističnega okolja, je teža v


                            122
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127