Page 117 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 117
Dejavniki srednješolskega gostinsko turističnega izobraževanja 7.5
7.4 Metodologija 7.4
Kot metode analize so bile na anketnih podatkih uporabljene opisne
statistike z izračunom srednjih vrednosti, korelacijska analiza, regre-
sijska analiza in multivariantna faktorska analiza (glej npr., Hair idr.,
1995; Norušis, 2002). V raziskavi smo ugotovili medsebojno poveza-
nost posameznih dejavnikov in njihov vpliv znotraj ugotovljenih sku-
pnih faktorjev.
7.5 Dejavniki srednješolskega gostinsko turističnega
izobraževanja 7.5
Med udeleženci gostinsko-turističnega izobraževanja v Radovljici smo
z anketnim vprašalnikom ugotavljali motiv za odločitev za vpis v go-
stinsko in turistično šolo ter mnenje o izobraževalnem programu, v
katerem se izobražujejo. Med dijaki Srednje gostinske in turistične
šole Radovljica smo izvedli pisno anketo v juniju 2009. Raziskava je še
vedno relevantna glede na izobraževalne programe in interese delež-
nikov. Preteklo izobraževanje je pomembno z vidika današnje zaposle-
nosti v turizmu (danes imamo v turizmu delavce glede na to, kar smo
v pretek losti izobraževali).
Razdeljeno je bilo 100 anketnih vprašalnikov, vrnjenih jih je bilo 65.
Med izpolnjevalci ankete je bilo po spolu 40 % moških in 60 % žensk.
Struktura anketirancev glede na starost je bila: do 20 let 76 %, od 21 do
30 let 17 % in od 31 do 40 let 7 %; nihče od anketirancev ni bil starejši
od 40 let. Po izobrazbeni strukturi jih je bilo 71 % z osnovno šolo, 23 %
s poklicno šolo in 6 % s srednjo šolo. Glede na način izobraževanja je
bilo 71 % anketirancev, ki se redno izobražujejo, in 29 % anketirancev,
ki se izobražuje ob delu.
Opisna statistika
Motive za odločitev za vpis v gostinsko-turistični izobraževalni pro-
gram smo ugotavljali s povprečnimi vrednostmi odgovorov na 13
vprašanj, ki so bila zastavljena kot trditve zaprtega tipa o motivu za
izbiro anketiranca (preglednica 7.1). Anketiranci so izbirali odgovore
po Likertovi lestvici z ocenami od 1 (»Ni pomembno«) do 5 (»Zelo po-
membno«). Najvišje so ovrednotili postavke veselje do dela z ljudmi,
možnost zaposlitve po zaključenem izobraževanju in nagnjenost h go-
stinskemu in k turističnemu delu (preglednica 7.1). 46−7.1
117