Page 117 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 117

Dejavniki srednješolskega gostinsko turističnega izobraževanja  7.5


            7.4  Metodologija 7.4
            Kot metode analize so bile na anketnih podatkih uporabljene opisne
            statistike z izračunom srednjih vrednosti, korelacijska analiza, regre-
            sijska analiza in multivariantna faktorska analiza (glej npr., Hair idr.,
            1995; Norušis, 2002). V raziskavi smo ugotovili medsebojno poveza-
            nost posameznih dejavnikov in njihov vpliv znotraj ugotovljenih sku-
            pnih faktorjev.

            7.5  Dejavniki srednješolskega gostinsko turističnega
                 izobraževanja  7.5
            Med udeleženci gostinsko-turističnega izobraževanja v Radovljici smo
            z anketnim vprašalnikom ugotavljali motiv za odločitev za vpis v go-
            stinsko in turistično šolo ter mnenje o izobraževalnem programu, v
            katerem se izobražujejo. Med dijaki Srednje gostinske in turistične
            šole Radovljica smo izvedli pisno anketo v juniju 2009. Raziskava je še
            vedno relevantna glede na izobraževalne programe in interese delež-
            nikov. Preteklo izobraževanje je pomembno z vidika današnje zaposle-
            nosti v turizmu (danes imamo v turizmu delavce glede na to, kar smo
            v pretek losti izobraževali).
              Razdeljeno je bilo 100 anketnih vprašalnikov, vrnjenih jih je bilo 65.
            Med izpolnjevalci ankete je bilo po spolu 40 % moških in 60 % žensk.
            Struktura anketirancev glede na starost je bila: do 20 let 76 %, od 21 do
            30 let 17 % in od 31 do 40 let 7 %; nihče od anketirancev ni bil starejši
            od 40 let. Po izobrazbeni strukturi jih je bilo 71 % z osnovno šolo, 23 %
            s poklicno šolo in 6 % s srednjo šolo. Glede na način izobraževanja je
            bilo 71 % anketirancev, ki se redno izobražujejo, in 29 % anketirancev,
            ki se izobražuje ob delu.

            Opisna statistika
            Motive za odločitev za vpis v gostinsko-turistični izobraževalni pro-
            gram smo  ugotavljali s povprečnimi vrednostmi  odgovorov  na 13
            vprašanj, ki so bila zastavljena kot trditve zaprtega tipa o motivu za
            izbiro anketiranca (preglednica 7.1). Anketiranci so izbirali odgovore
            po Likertovi lestvici z ocenami od 1 (»Ni pomembno«) do 5 (»Zelo po-
            membno«). Najvišje so ovrednotili postavke veselje do dela z ljudmi,
            možnost zaposlitve po zaključenem izobraževanju in nagnjenost h go-
            stinskemu in k turističnemu delu (preglednica 7.1).                 46−7.1





                                                           117
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122