Page 127 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 127
Mnenja o izobraževalnem programu 7.6
hkrati pokaže deleže vseh 13 opazovanih spremenljivk ter statistično
najznačilnejših spremenljivk znotraj posameznega skupnega faktorja.
Z dvema skupnima faktorjema smo pojasnili 63,9 % variance: s prvim
skupnim faktorjem 53,9 % in z drugim skupnim faktorjem dodatnih
9,7 % variance.
Pri metodi glavnih osi je prvi skupni faktor povezan s kakovostjo
izobraževalnega procesa, pri čemer imajo analizirane spremenljivke
relativno visoke uteži. Drugi skupni faktor je povezan z zadovoljstvom
z izobraževanjem in ima težo v spremenljivki zadovoljstvo s šolanjem.
Pri metodi največjega verjetja brez rotacije faktorjev izhaja, da ima-
jo znotraj prvega skupnega faktorja kakovost izobraževalnega procesa
vključene spremenljivke statistično značilne uteži. Drugi skupni faktor
je povezan z zadovoljstvom z izobraževanjem in ima težo v spremen-
ljivkah snov pri predmetih je zanimiva in podana razumljivo, pridobljena
strokovno-tehnična znanja mi bodo koristila, praktična znanja uporabljam
v praksi, predavatelji imajo dober odnos do udeležencev programa, predava-
nja spodbujajo k razmišljanju in samostojnemu delu, na razpolago je ustre-
zna literatura in drugi pripomočki ter prostori in pogoji za izobraževanje so
dobri.
Metoda največjega verjetja s poševno rotacijsko metodo Oblimin s
Kaiserjevo normalizacijo bolj izkristalizira vpliv posameznih faktor-
jev. Struktura modela je nespremenjena in komunalitete se ob rota-
cijah bist veno ne spreminjajo, kar kaže na to, da so ocene stabilne in
da sta posamezna skupna faktorja med seboj neodvisna. Korelacijski
koeficienti v prvem skupnem faktorju kakovosti izobraževalnega pro-
cesa so ohranili statistično značilnost pri posameznih spremenljivkah.
Pri drugem skupnem faktorju, ki je povezan z zadovoljstvom izobra-
ževanja, pa se statistična značilnost uteži posameznih spremenljivk
poveča.
Metoda največjega verjetja s pravokotno rotacijsko metodo Vari-
max s Kaiserjevo normalizacijo pokaže majhno razliko v primerjavi s
poševno rotacijo. Korelacijski koeficienti pri pravokotni rotaciji imajo
pri prvem skupnem faktorju, kakovost izobraževalnega procesa, naj-
večjo utež v spremenljivkah predavanja spodbujajo k razmišljanju in sa-
mostojnemu delu, snov pri predmetih je zsanimiva in podana razumljivo,
na razpolago je ustrezna literatura in drugi pripomočki, praktična znanja
uporabljam v praksi, predavatelji imajo dober odnos do udeležencev progra-
ma, pridobljena strokovno-tehnična znanja mi bodo koristila ter prostori
in pogoji za izobraževanje so dobri. Pri drugem skupnem faktorju, za-
127