Page 120 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 120

7  Podpora gostinsko-turističnemu izobraževanju

                Preglednica 7.3  Regresijska analiza zanimivega izobraževalnega programa
                Spremenljivke      Zanimiv izobraževalni    Zanimiv izobraževalni
                                       program 1               program 2
                                  Vrednost  t-statistika  Sig. Vrednost  t-statistika  Sig.
                                      (B)                    (B)
                Konstanta           1,587    2,765 0,000   1,702    2,889  0,000
                Nagnjenost k        0,386    3,239 0,000   0,423    3,484  0,000
                  turizmu
                Naknadni vpis       0,209    2,202                        0,000
                Bližina šole       −0,217   −2,468 0,000  −0,161   −1,852  0,000
                Naklonjenost razvoju  0,198  2,252 0,000   0,182    2,049  0,000
                AdjR 2             0,271                 0,225
                F                  6,960                 7,209


                Korelacijska analiza
                Korelacijska matrika  je pokazala, da je  parcialna korelacijska pove-
                zanost med ocenami posameznih analiziranih spremenljivk relativ-
                no zmerna. Največja korelacijska povezanost je bila ugotovljena med
                spremenljivkama  možnost  zaposlitve  po  zaključenem  izobraževanju  in
                varnost zaposlitve, saj gre za gorenjsko turistično regijo. Pearsonov parci-
                alni koeficient korelacije znaša 0,528 in je edini večji od 0,5.
                  Nižje vrednosti imajo Pearsonovi parcialni koeficienti pri naslednjih
                korelacijah: naklonjenost razvoju in varnost zaposlitve (0,459), zanimiv
                program in nagnjenost za turistično delo (0,421), delo z ljudmi in nagnje-
                nost k turizmu (0,368), priporočilo znancev in bližina šole (0,363), želja po
                znanju in delo z ljudmi (0,359), želja po znanju in delo z ljudmi (0,344),
                nagnjenost k turizmu in varnost zaposlitve (0,342), delo z ljudmi in mož-
                nost zaposlitve (0,314) ter priporočilo znancev in naknadni vpis (0,312).


                Faktorska analiza
                V nadaljevanju uporabimo multivariantno faktorsko analizo. Faktor-
                ski model s 13 vključenimi spremenljivkami ocenimo v dveh korakih:
                najprej ocenimo deleže pojasnjene variance preučevanih spremenljivk
                s skupnimi faktorji (komunalitetami) z metodo glavnih osi in z meto-
                do največjega verjetja. V drugem koraku ocenimo še faktorske uteži s
                poševno in pravokotno rotacijo. Grafični pripomoček za oceno smisel-
                nega števila faktorjev je potrdil, da se krivulja lomi med drugim in tret-
                jim faktorjem. V nadaljevanju prikazujemo rezultate z dvema skupni-
                ma faktorjema (preglednica 7.4). Cronbachova alfa potrjuje stopnjo


                            120
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125