Page 113 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 113

7  Podpora gostinsko-

                         turističnemu izobraževanju                 7








            7.1  Vlaganja v človeški kapital na področju turizma 7.1
            Brez kakovostnega izobraževanja in vlaganja v človeški kapital si je
            težko predstavljati konkurenčnost turizma in turistične destinacije
            (Kaluža in Bojnec, 2016, 2018). Poleg vlaganj v izobraževanje pa je po-
            membno tudi ustrezno nagrajevanje zaposlenih v turizmu (Gričar idr.,
            2021; Južnik Rotar idr., 2023). Pri ohranjanju in oživitvi podeželja ima-
            jo lahko vpliv tudi notranje migracije na podeželje (González-Leonardo
            idr., 2022). Gorenjska je v tem pogledu med atraktivnejšimi regijami
            v Sloveniji, tudi zaradi bližine glavnega mesta, kar je pomembno tudi
            za dnevne turistične tokove, ter bližine gorenjskih turističnih atrakcij.

            7.2  Izobraževanje za zaposlovanje v turizmu  7.2
            Gorenjska je alpska turistična regija z razgibanim reliefom in ugodnim
            podnebjem, ki sta dobra naravna dejavnika za razvoj turizma tako v
            zimski kot tudi poletni sezoni. Gorenjska regija je za obalno-kraško
            druga najpomembnejša turistična destinacija po turističnih kapacite-
            tah, prihodih in prenočitvah turistov. Najpomembnejši turistični kraji
            so Bled, Bohinj in Kranjska Gora. V zadnjih letih so se turistične kapa-
            citete zmanjšale. Hkrati pa so se povečale kapacitete za zahtevnejšo in
            kakovostnejšo turistično ponudbo. Povprečno trajanje bivanja turistov
            na Gorenjskem je relativno kratko in je pod slovenskim povprečjem,
            z izjemo v zimski turistični sezoni v mesecu januarju. Izkoriščenost
            turističnih kapacitet je pod slovenskim povprečjem.

            Pomen kadrovskih resursov
            Eden od dejavnikov za konkurenčnost turizma je kakovosten kader ali
            človeški kapital (Bojnec, 2004). V zadnjih letih se je posebej hitro raz-
            vijalo visokošolsko turistično izobraževanje (Bojnec in Kribel, 2004).
            Spremenjena demografska struktura prebivalstva pa se vse bolj odraža
            v  povpraševanju  po  srednješolskem  in  visokošolskem  izobraževanju
            (Čepar in Bojnec, 2007, 2008a, 2008b, 2009). Srednješolsko in viso-


                        113
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118