Page 114 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 114
7 Podpora gostinsko-turističnemu izobraževanju
košolsko izobraževanje se sooča z novimi izzivi zmanjšanega absolu-
tnega ter relativnega povpraševanja in zahtev po vse večji kakovosti.
Absolut no število dijakov in študentov se je zmanjševalo zaradi nižje
rodnosti v preteklosti. Relativno povpraševanje pa se je močno pove-
čalo, saj se delež generacije v osnovni in srednji šoli približuje maksi-
malno možni velikosti.
Demografske spremembe v strukturi prebivalstva in nove kakovost-
ne zahteve v izobraževanju se pojavljajo tudi na področju gostinstva in
turizma.
Zanimanje za gostinsko-turistično izobraževanje
Poudarek analize srednješolskega turističnega izobraževanja za traj-
nostni razvoj turizma gorenjske turistične destinacije temelji na Sred-
nji gostinski in turistični šoli Radovljica, ki ima več kot štiridesetletno
tradicijo na področju izobraževanja za gostinstvo in turizem. V šol-
skem letu 1997/98 so se z Bleda preselili v novozgrajen šolski objekt v
Radovljici. Razvili so se v regijsko srednjo šolo, ki izobražuje za potre-
be gorenjskega ter delno severnoprimorskega gostinstva in turizma.
Dijake in odrasle izobražujejo za gostinske poklice: kuhar, natakar, ku-
har-natakar, gostinski tehnik, gostinsko-turistični tehnik in turistič-
ni tehnik. S kadrom in z materialnimi pogoji pokrivajo potrebe trga
dela po kadrih v gostinstvu in turizmu ter predstavljajo predstopnjo
za nadaljnje izobraževanje. Ostati želijo ena boljših srednjih gostin-
sko-turističnih šol. Največji padec števila dijakov je bil v sredini 90. let
prejšnjega stoletja. Nova stavba Srednje gostinske in turistične šole
Radovljica je sodobno opremljena, kar je izboljšalo materialne pogo-
je za izobraževanje mladine in odraslih ter organizacijo seminarjev in
tečajev s področja kuharstva ter strežbe, kar je vplivalo na povečan
vpis dijakov. V zadnjih letih pa se je število dijakov ponovno zmanjšalo
(Papler, 2020).
Povezanost izobraževalne ustanove z okoljem
Srednja gostinska in turistična šola Radovljica izkazuje v turistično
razvitem okolju Gorenjske že zaradi programov, ki jih ponuja, močno
povezanost z okoljem. Vsi dijaki v času izobraževanja opravljajo prak-
tično izobraževanje zunaj šole.
Intenzivno je sodelovanje z osnovnimi šolami; učenci in njihovi
mentorji se pridružijo pri pouku. Tako povečujejo zanimanje za izo-
114