Page 114 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 114

7  Podpora gostinsko-turističnemu izobraževanju
                košolsko izobraževanje se sooča z novimi izzivi zmanjšanega absolu-
                tnega ter relativnega povpraševanja in zahtev po vse večji kakovosti.
                Absolut no število dijakov in študentov se je zmanjševalo zaradi nižje
                rodnosti v preteklosti. Relativno povpraševanje pa se je močno pove-
                čalo, saj se delež generacije v osnovni in srednji šoli približuje maksi-
                malno možni velikosti.
                  Demografske spremembe v strukturi prebivalstva in nove kakovost-
                ne zahteve v izobraževanju se pojavljajo tudi na področju gostinstva in
                turizma.


                Zanimanje za gostinsko-turistično izobraževanje
                Poudarek analize srednješolskega turističnega izobraževanja za traj-
                nostni razvoj turizma gorenjske turistične destinacije temelji na Sred-
                nji gostinski in turistični šoli Radovljica, ki ima več kot štiridesetletno
                tradicijo na področju izobraževanja za gostinstvo in turizem. V šol-
                skem letu 1997/98 so se z Bleda preselili v novozgrajen šolski objekt v
                Radovljici. Razvili so se v regijsko srednjo šolo, ki izobražuje za potre-
                be gorenjskega ter delno severnoprimorskega gostinstva in turizma.
                Dijake in odrasle izobražujejo za gostinske poklice: kuhar, natakar, ku-
                har-natakar, gostinski tehnik, gostinsko-turistični tehnik in turistič-
                ni tehnik. S kadrom in z materialnimi pogoji pokrivajo potrebe trga
                dela po kadrih v gostinstvu in turizmu ter predstavljajo predstopnjo
                za nadaljnje izobraževanje. Ostati želijo ena boljših srednjih gostin-
                sko-turističnih šol. Največji padec števila dijakov je bil v sredini 90. let
                prejšnjega stoletja. Nova stavba Srednje gostinske in turistične šole
                Radovljica je sodobno opremljena, kar je izboljšalo materialne pogo-
                je za izobraževanje mladine in odraslih ter organizacijo seminarjev in
                tečajev s področja kuharstva ter strežbe, kar je vplivalo na povečan
                vpis dijakov. V zadnjih letih pa se je število dijakov ponovno zmanjšalo
                (Papler, 2020).

                Povezanost izobraževalne ustanove z okoljem
                Srednja gostinska in turistična šola Radovljica izkazuje v turistično
                razvitem okolju Gorenjske že zaradi programov, ki jih ponuja, močno
                povezanost z okoljem. Vsi dijaki v času izobraževanja opravljajo prak-
                tično izobraževanje zunaj šole.
                  Intenzivno je sodelovanje z osnovnimi šolami; učenci in njihovi
                mentorji se pridružijo pri pouku. Tako povečujejo zanimanje za izo-


                            114
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119