Page 92 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 92
Strategije in uspešnost podjetja

Četrti cilj je bil razviti predloge na področju strategij podjetja do
kupcev za večjo uspešnost podjetij. Na podlagi rezultatov raziskave smo
razvili implikacije za delo v praksi, ki jih predstavljamo v nadaljevanju. Ta
cilj smo dosegli.

Implikacije za večjo uspešnost podjetij v praksi
Na podlagi zastavljenega modela povezav (slika 1) in rezultatov izvedenih
analiz, predstavljenih v empiričnem delu raziskave, predlagamo naslednje
implikacije za uspešnost podjetij. Implikacije podajamo na podlagi spo-
znanj in rezultatov raziskave na področju: (1) sprememb v okolju, (2) stra-
tegije podjetja do kupcev .

Ena izmed ključnih sposobnosti uspešnih podjetij je, da spremembe
v okolju sprožajo, prav tako pa je ključno, da se podjetje nanje primerno
92 odziva. V raziskavi smo potrdili, da spremembe v okolju vplivajo na izbor
strategije podjetja do kupcev, kar rezultira v uspešnosti podjetja. Rezul-
tati modeliranja z linearnimi strukturnimi modeli kažejo, da imajo spre-
membe v okolju na področju dobaviteljev in kupcev statistično največ-
ji vpliv na izbor strategije diferenciacije. Prav tako smo potrdili, da ima
strategija diferenciacije pozitiven vpliv na uspešnost podjetja. Na podla-
gi tega najprej podajamo implikacije za podjetja na področju dobaviteljev
ter kupcev, ki jih v nadaljevanju povezujemo z izborom strategije diferen-
ciacije in uspešnostjo podjetij.

Podjetja bodo uspešnejša, če bodo: (1) sodelovala z dobavitelji, ki
na svojem področju veljajo za vodilne (vodje v panogi); (2) z dobavite-
lji vzpostavljala dolgoročna strateška partnerstva za doseganje vzajemnih
koristi; (3) njegovi dobavitelji imeli sposobnost hitrega prilagajanja na
spremembe v panogi; (4) konkurenčnost izdelkov/storitev dosegala s po-
močjo inovativnosti svojih dobaviteljev. Takšno sodelovanje podjetij z
dobavitelji ima statistično značilen vpliv na izbor strategije podjetja do
kupcev – diferenciacijo in vodi v večjo uspešnost podjetja.

Podjetja bodo uspešnejša, če bodo v poslovanje vključevala vidik kup-
ca. Statistično najznačilnejši vpliv na izbor strategije podjetja do kupcev
– strategijo diferenciacije – smo ugotovili v primerih, ko podjetje sode-
luje z novimi kupci, s katerimi do zdaj še ni sodelovalo. Več ima podjetje
takšnih kupcev, verjetneje je, da bo uporabljalo strategijo diferenciacije.
Podjetja, ki uporabljajo strategijo diferenciacije, so uspešnejša kot tista, ki
te strategije ne uporabljajo.

Če bo podjetje sodelovalo z dobavitelji na način, kot je opisan zgo-
raj, in bo podjetje sodelovalo z novimi kupci, s katerimi prej še ni sodelo-
valo, bo vplivalo na to, da bo podjetje do kupcev izbralo strategijo dife-
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97