Page 73 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 73
Rezultati empirične raziskave 73

»Strategija nizkih stroškov in privlačnih cen«, »Strategija osredinjen-
ja« ter »Strategija prehitevanja«, najprej preverili, ali so posamezne tr-
ditve za področja dovolj povezane, da bi bila faktorska analiza v nadalje-
vanju smiselna. Preverili smo še interno konsistentnost (zanesljivost oz.
ponovljivost) rezultatov ob podobnih podatkih, ki jih merimo s paramet-
rom Cronbachova alfa – α. Za vsako izmed področij »Strategija diferen-
ciacije«, »Strategija nizkih stroškov in privlačnih cen«, »Strategija osre-
dinjenja« ter »Strategija prehitevanja« predstavljamo rezultate analize v
obliki preglednic in komentarjev.

Sledi predstavitev rezultatov analize dejavnika »Strategija podjetja do
kupcev«, ki zajema področja »Strategija diferenciacije«, »Strategija niz-
kih stroškov in privlačnih cen«, »Strategija osredinjenja« ter »Strategija
prehitevanja«.

Rezultati ocen na področju »Strategija diferenciacije«
Strategija diferenciacije v našem modelu povezav predstavlja sestavni del
dejavnika »Strategija podjetja do kupcev«, za katerega smo na podlagi
raziskane literature in spoznanj v teoretičnem delu predpostavili, da ima
vpliv na odvisno spremenljivko, to je uspešnost podjetja (slika 1). Uvodo-
ma predstavljamo rezultate analize povezanosti posameznih trditev in re-
zultate analize interne konsistentnosti, ki se nanašajo na področje »Stra-
tegija diferenciacije«.

V našem primeru so vse trditve, razen trditve »Naši izdelki/storitve
so bistveno drugačni od našega glavnega tekmeca v panogi«, med seboj
dovolj povezane. Šibko povezanost kažejo vrednosti pod 0,3. V nasled-
njem koraku za nadaljnje analize omenjeno trditev izločimo (odstrani-
mo) iz področja »Strategija diferenciacije« (preglednica 31). V našem
primeru je determinanta 0,300 in pomeni, da različne trditve znotraj
področja »Strategija diferenciacije« dejansko merijo različen vpliv in so
primerne za nadaljnjo analizo.

V naslednjem koraku trditev »Naši izdelki/storitve so bistveno dru-
gačni od našega glavnega tekmeca v panogi« za nadaljnjo analizo izloči-
mo (odstranimo) s področja »Strategija diferenciacije«. KMO in Bart-
lettov test sta nam za področje »Strategija diferenciacije« pomagala
določiti, ali so trditve znotraj področja »medsebojno dovolj povezane, da
bi bila faktorska analiza v nadaljevanju smiselna. Za naš primer rezulta-
ti kažejo, da je KMO 0,697, kar je nad 0,5, prav tako je Bartlettov test sta-
tistično značilen, saj je p-vrednost pod 0,05 (pod 5 %) (preglednica 32).
Iz tega sklenemo, da so trditve znotraj področja »Strategija diferenciaci-
je« medsebojno dovolj povezane in da je faktorska analiza v nadaljevan-
ju smiselna.
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78