Page 70 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 70
ategije in uspešnost podjetja
vljamo rezultate analize povezanosti posameznih trditev in rezultate ana-
lize interne konsistentnosti, ki se nanašajo na področje »Dobavitelji«.
Rezultati povezanosti trditev za področje »Dobavitelji« kažejo, da
so v našem primeru vse trditve, razen trditve »Konkurenčnost naših iz-
delkov/storitev je odvisna predvsem od inovativnosti naših dobaviteljev«,
dovolj povezane. To kažejo vrednosti pod 0,3 (Yong in Pearce 2013, 79–
94). Za nadaljnjo analizo ohranimo samo trditve z vrednostmi nad 0,3
(preglednica 26).
Preglednica 26: Področje »Dobavitelji« – povezanost med trditvami
70 Trditev Naši glavni do Z našimi Naši glavni do Konkurenčnost
bavitelji velja glavnimi dobavi bavitelji se hi naših izdelkov/
jo za vodilne na telji vzpostavlja tro prilagajajo storitev je od
svojem področju mo dolgoročna spremembam v visna predvsem
poslovanja. strateška part od inovativnos
panogi. ti naših dobavi
nerstva.
teljev.
Naši glavni dobavitelji veljajo 1,000
za vodilne na svojem področju
poslovanja.
Z našimi glavnimi dobavitelji vz- 0,551 1,000
postavljamo dolgoročna strateška
partnerstva.
Naši glavni dobavitelji se hitro 0,518 0,559 1,000
prilagajajo spremembam v panogi.
Konkurenčnost naših izdelkov/
storitev je odvisna predvsem od in- 0,330 0,222 0,306 1,000
ovativnosti naših dobaviteljev.
Determinanta = 0,377
V našem primeru je determinanta 0,377, kar je po Yongu in Pearceu
(2013, 79–94) nad 0,00001 in pomeni, da različne trditve znotraj področ-
ja »Dobavitelji« dejansko merijo različni vpliv ter so primerne za nadalj-
njo analizo.
V naslednjem koraku trditev »Konkurenčnost naših izdelkov/stori-
tev je odvisna predvsem od inovativnosti naših dobaviteljev« izločimo
(odstranimo) s področja »Dobavitelji«. KMO in Bartlettov test sta nam
za področje pomagala določiti, ali so trditve znotraj področja medseboj-
no dovolj povezane, da bi bila faktorska analiza v nadaljevanju smiselna
(preglednica 27).
Za naš primer rezultati kažejo, da je KMO 0,702, kar je nad 0,5, prav
tako je Bartlettov test statistično značilen, saj je p-vrednost pod 0,05
(pod 5 %). Iz tega sklenemo, da so trditve znotraj področja »Dobavite-
vljamo rezultate analize povezanosti posameznih trditev in rezultate ana-
lize interne konsistentnosti, ki se nanašajo na področje »Dobavitelji«.
Rezultati povezanosti trditev za področje »Dobavitelji« kažejo, da
so v našem primeru vse trditve, razen trditve »Konkurenčnost naših iz-
delkov/storitev je odvisna predvsem od inovativnosti naših dobaviteljev«,
dovolj povezane. To kažejo vrednosti pod 0,3 (Yong in Pearce 2013, 79–
94). Za nadaljnjo analizo ohranimo samo trditve z vrednostmi nad 0,3
(preglednica 26).
Preglednica 26: Področje »Dobavitelji« – povezanost med trditvami
70 Trditev Naši glavni do Z našimi Naši glavni do Konkurenčnost
bavitelji velja glavnimi dobavi bavitelji se hi naših izdelkov/
jo za vodilne na telji vzpostavlja tro prilagajajo storitev je od
svojem področju mo dolgoročna spremembam v visna predvsem
poslovanja. strateška part od inovativnos
panogi. ti naših dobavi
nerstva.
teljev.
Naši glavni dobavitelji veljajo 1,000
za vodilne na svojem področju
poslovanja.
Z našimi glavnimi dobavitelji vz- 0,551 1,000
postavljamo dolgoročna strateška
partnerstva.
Naši glavni dobavitelji se hitro 0,518 0,559 1,000
prilagajajo spremembam v panogi.
Konkurenčnost naših izdelkov/
storitev je odvisna predvsem od in- 0,330 0,222 0,306 1,000
ovativnosti naših dobaviteljev.
Determinanta = 0,377
V našem primeru je determinanta 0,377, kar je po Yongu in Pearceu
(2013, 79–94) nad 0,00001 in pomeni, da različne trditve znotraj področ-
ja »Dobavitelji« dejansko merijo različni vpliv ter so primerne za nadalj-
njo analizo.
V naslednjem koraku trditev »Konkurenčnost naših izdelkov/stori-
tev je odvisna predvsem od inovativnosti naših dobaviteljev« izločimo
(odstranimo) s področja »Dobavitelji«. KMO in Bartlettov test sta nam
za področje pomagala določiti, ali so trditve znotraj področja medseboj-
no dovolj povezane, da bi bila faktorska analiza v nadaljevanju smiselna
(preglednica 27).
Za naš primer rezultati kažejo, da je KMO 0,702, kar je nad 0,5, prav
tako je Bartlettov test statistično značilen, saj je p-vrednost pod 0,05
(pod 5 %). Iz tega sklenemo, da so trditve znotraj področja »Dobavite-