Page 13 - Uran Maravić, Maja, in Gordana Ivankovič. 2017. Zagotavljanje kakovosti v gostinstvu. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 13
Uvod

Pričujoča monografija je nastala kot del ciljnega raziskovalnega programa (CRP), ime-
novanega Program celovitega spodbujanja kakovosti v turizmu, ki ga v letih 2015–2017
financirata Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije in Ministrstvo
za gospodarski razvoj in tehnologijo. Program celovitega spodbujanja kakovosti v turiz-
mu je glavni strateški dokument razvoja kakovosti v turizmu v Sloveniji. Tak dokument
opredeljuje aktivnosti, namenjene povečanju kakovosti turističnih proizvodov in stori-
tev na ravni turističnih ponudnikov, destinacij in na državni ravni.

Ta znanstvena monografija zajema dve raziskavi, ki jih predstavljamo v dveh za-
ključenih celotah, in sicer:
1. zagotavljanje kakovosti storitev v hotelskem podjetju (poglavja 1–5) in
2. vpeljava sistema USALI v slovensko hotelirstvo (poglavja od 6 naprej).

Vsaka turistična destinacija ali organizacija, ki nastopa na trgu, išče neko vrsto
prednosti pred tekmeci oziroma načine, da se razlikuje od drugih turističnih ponudni-
kov v očeh porabnika. Najti takšno prednost, ki bo dolgoročna in je ne bo lahko imi-
tirati, je pravi izziv. Kaj je potrebno turistični destinaciji ali organizaciji postoriti, da si
ustvari konkurenčno prednost? Ni tako enostavno, kot je znižanje cen ali preoblikova-
nje starega proizvoda. Obe aktivnosti se lahko kopira. Kot odgovor lahko tudi konku-
renca zniža cene.

Podobno tudi izboljšave proizvodov povzročajo določene stroške. Dodana vre-
dnost nove lastnosti proizvoda/storitve mora biti v očeh porabnika enaka ali višja od
povišanja cene proizvoda in/ali storitve. Zelo pogosto lahko konkurenca z lahkoto ugo-
tovi, kakšne izboljšave smo uvedli, jih analizira in kopira. Nekatere turistične destinaci-
je in organizacije imajo celo strategijo »zasledovalca«, čakajo, da vodilni ponudnik raz-
vije novo idejo in če se le-ta pokaže kot uspešna, jo kopirajo in s tem kradejo tržni delež
vodilnemu ponudniku. Ugodnosti teh dveh konkurenčnih metod lahko turistične de-
stinacije in organizacije uživajo le nekaj mesecev, tednov ali manj.

13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18