Page 70 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 70
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 27. zvezek

Vlaste Dole al Rus ter študent roga Metod Tomac ob klavirski spremljavi Bo ene
Dornik.26

Seminarja se je udele ilo 41 udele encev za solfeggio ter 7 udele encev za trobento,
skupno 48 seminaristov, delavnica za rog pa zaradi nezadostnega števila prijav ni bila
izvedena.27 Analiza anketnih vprašalnikov je ponovno pokazala izjemno zadovoljstvo
udele encev.28 Izpostavili so predvsem intenzivnost dela in eljo po nadaljnjem tovrstnem
strokovnem izpopolnjevanju: »[…] Takšno obliko izobra evanja bi morali imeti vsako
leto, najbolje v zaèetku šolskega leta (ali pred zaèetkom – avgusta) […] Odlièno
organiziran seminar. Izjemno koristne vsebine, veliko mo nosti za uporabo v praksi. […]
Bovec naj postane mednarodni center permanentnega izobra evanja glasbenih
pedagogov!«29

3. seminar (1991)

»Glasbeni Bovec« je iz leta v leto vse bolj pridobival na veljavi. Tretje permanentno
izobra evanje uèiteljev glasbe je bilo izvedeno med 23. in 26. majem 1991.30 Namenjeno
je bilo uèiteljem glasbene vzgoje v osnovnih šolah ter uèiteljem klarineta in solopetja v
glasbenih šolah.31 Osrednja tema seminarja za uèitelje glasbene vzgoje v osnovni šoli je
bila Kompleksna glasbena vzgoja.32 Uvodno predavanje je pripadlo humanistu, psihologu
in piscu Janezu Svetini, ki je predstavil svoje poglede na glasbeno umetnost v vzgojnem
pomenu.33 Spregovoril je o splošnem vplivu glasbe na èloveka, njeni vlogi pri vzgoji ter
mestu v dobri šoli in o vlogi glasbenega uèitelja.34 Na temo kompleksne glasbene vzgoje
sta predavali še Breda Oblak in Hedvika Vospernik. Osrednje predavanje je vodila
eminentna predavateljica Judit Hartyányi iz Budimpešte, ki je spregovorila o vokalni
tehniki v osnovnošolskih razredih in pri zboru, prav tako je udele ence seminarja
seznanila z osnovami dihalne tehnike.35 Za prevod iz mad aršèine v slovenšèino je
ponovno poskrbel ravnatelj Ladislav Vöröš.36 Seminar za klarinet je vodil Alojz Zupan iz
ljubljanske Akademije za glasbo. Predvideni program za solopetje je pripravila Eva

26 Koncertni list za koncert kvinteta trobil v Bovcu, 24. 5. 1990, Koncertni list za drugi koncert v Bovcu, 25.
5. 1990, osebni arhiv Brede Oblak, »Glasbeni Bovec« – dnevnik 1989–1993.

27 Osebni arhiv Brede Oblak, »Glasbeni Bovec« – dnevnik 1989–1993.
28 Poroèilo Komiteju za vzgojo in izobra evanje o realizaciji naèrtovanega programa permanentnega

izobra evanja v Bovcu, 29. 5. 1990, osebni arhiv Brede Oblak, mapa Bovec – korespondenca, 2. seminar.
29 Anketni vprašalnik za »Glasbeni seminar ‘Bovec’ 1990«, osebni arhiv Brede Oblak, »Glasbeni Bovec« –

dnevnik 1989–1993.
30 Predavatelji in organizatorji seminarja, rokopis, osebni arhiv Brede Oblak, »Glasbeni Bovec« – dnevnik

1989–1993.
31 Vabilo k prijavi na Seminar »Glasbeni Bovec«, osebni arhiv Brede Oblak, »Glasbeni Bovec« – dnevnik

1989–1993.
32 Poroèilo Brede Oblak Komisiji za štipendiranje in izpopolnjevanje uèiteljev, 7. 3. 1991, osebni arhiv

Brede Oblak, mapa Bovec – korespondenca za 3. seminar.
33 Pismo Janeza Svetine Bredi Oblak, Bled, 15. 3. 1991, osebni arhiv Brede Oblak, mapa Bovec –

korespondenca za 3. seminar.
34 Pismo Janeza Svetine Bredi Oblak, Bled, 27. 3. 1991, osebni arhiv Brede Oblak, mapa Bovec –

korespondenca za 3. seminar.
35 Pismo Brede Oblak Judit Hartyányi, 28. 3. 1991, osebni arhiv Brede Oblak, mapa Bovec – korespondenca

za 3. seminar.
36 Pismo Brede Oblak Ladislavu Vöröšu, 8. 4. 1991, osebni arhiv Brede Oblak, mapa Bovec –

korespondenca za 3. seminar.

70
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75