Page 69 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 13, zvezek 27 / Year 13, Issue 27, 2017
P. 69
postal tradicionalen.«16 Prav tako so izrazili eljo po organizaciji okrogle mize oz.
vodenih razgovorov na prihodnjih sreèanjih, kjer bi domaèi in tuji strokovnjaki
opredeljevali doloèeno tematiko in bi se lahko tudi udele enci v razpravo tvorno
vkljuèevali, kar se je v prihodnjih letih tudi uresnièilo.17
2. seminar (1990)
Drugi seminar »Glasbeni Bovec« je bil realiziran med 24. in 27. majem 1990.18 Namenjen
je bil uèiteljem solfeggia in trobil v osnovnem glasbenem šolstvu.19 Delo je potekalo v treh
temeljnih skupinah, v okviru katerih so predavali ugledni domaèi in tuji strokovnjaki.
Uvodno predavanje je pripadlo Bredi Oblak, o domaèi problematiki predmeta solfeggio
pa so v vertikalnem sosledju inštitucij za ni je glasbene šole predavali Ivanka Ropas iz
Glasbene šole Viè-Rudnik, ki je na ta naèin omogoèila vpogled na ni ji stopnji in preko
tega v kontinuiteto solfeggia na posameznih stopnjah šolanja,20 za srednjo stopnjo Toma
Habe iz Srednje glasbene in baletne šole Ljubljana ter za visoko šolstvo Samo Vremšak in
Ljubo Ranèigaj iz Akademije za glasbo v Ljubljani.21 Osrednjo glasbeno delavnico za
solfeggio je vodila svetovno priznana in ugledna profesorica Ildikó Herboly Kocsár iz
Budimpešte, ki je predstavila sistem Kodalyjeve metode oz. svoj primer dobre prakse
(izkustveno uèenje solfeggia) v obliki glasbene delavnice.22 Predavanje prof. Herboly je v
slovenski jezik prevajal skladatelj in ravnatelj osnovne šole Murska Sobota, Ladislav
Vöröš,23 v strokovne debate pa se je tehtno vkljuèeval tudi njen mo , skladatelj Miklos
Kocsár.24 Podroèje trobil sta prevzela za trobento Anton Grèar in za rog Jo e Falout iz
Akademije za glasbo v Ljubljani.25
V okviru izobra evanja sta bila organizirana dva celoveèerna javna koncerta študentov
Akademije za glasbo v Ljubljani. Na prvem se je predstavil kvintet trobil pod
mentorstvom Stanka Arnolda v zasedbi David Špec – trobenta, Tibor Kerekeš – trobenta,
Metod Tomac – rog, Aleš Šnofl – pozavna ter Domen Jeraša – pozavna. Na drugem
koncertu pa sta se predstavila študent trobente Tibor Kerekeš ob klavirski spremljevi
17 Anketni vprašalniki za Glasbeni seminar »BOVEC«, 1989, osebni arhiv Brede Oblak, »Glasbeni Bovec« –
dnevnik 1989–1993.
17 Milena Nograšek, Srednja vzgojiteljska šola v Ljubljani, »Ob seminarju glasbenih pedagogov v Bovcu /
5 –7. maja 1989/, tipkopis, osebni arhiv Brede Oblak, »Glasbeni Bovec« – dnevnik 1989–1993.
18 Poroèilo Komiteju za vzgojo in izobra evanje o realizaciji naèrtovanega programa permanentnega
izobra evanja v Bovcu, 29. 5. 1990, osebni arhiv Brede Oblak, mapa Bovec – korespondenca, 2. seminar.
19 Pismo Brede Oblak Ildikó Herboly Kocsár, 19. 3. 1990, osebni arhiv Brede Oblak, mapa Bovec –
korespondenca, 2. seminar.
20 Vabilo AG k sodelovanju na seminarju GŠ Viè-Rudnik, 19. 3. 1990, osebni arhiv Brede Oblak, mapa
Bovec – korespondenca, 2. seminar.
21 Povzetek poroèila Brede Oblak o programu seminarja, rokopis, osebni arhiv Brede Oblak, »Glasbeni
Bovec« – dnevnik 1989–1993.
22 Pismo Brede Oblak Ildikó Herboly Kocsár, 19. 3. 1990, osebni arhiv Brede Oblak, mapa Bovec –
korespondenca, 2. seminar.
23 Pismo Brede Oblak Ildikó Herboly Kocsár, 20. 4. 1990 in pismo Brede Oblak Ladislavu Vöröšu, 20. 4.
1990, osebni arhiv Brede Oblak, mapa Bovec – korespondenca, 2. seminar.
24 Pismo Brede Oblak Ildikó Herboly Kocsár, 19. 3. 1990, osebni arhiv Brede Oblak, mapa Bovec –
korespondenca, 2. seminar.
25 Vabilo Glasbenim šolah po Sloveniji k udele bi na seminarju, 1990, osebni arhiv dr. Brede Oblak, mapa
Bovec – korespondenca, Obvestila in navodila v zvezi z organizacijo in realizacijo permanentnega
izobra evanja uèiteljev, Akademija za glasbo – posamezni dokumenti za seminar »Glasbeni Bovec«.
vodenih razgovorov na prihodnjih sreèanjih, kjer bi domaèi in tuji strokovnjaki
opredeljevali doloèeno tematiko in bi se lahko tudi udele enci v razpravo tvorno
vkljuèevali, kar se je v prihodnjih letih tudi uresnièilo.17
2. seminar (1990)
Drugi seminar »Glasbeni Bovec« je bil realiziran med 24. in 27. majem 1990.18 Namenjen
je bil uèiteljem solfeggia in trobil v osnovnem glasbenem šolstvu.19 Delo je potekalo v treh
temeljnih skupinah, v okviru katerih so predavali ugledni domaèi in tuji strokovnjaki.
Uvodno predavanje je pripadlo Bredi Oblak, o domaèi problematiki predmeta solfeggio
pa so v vertikalnem sosledju inštitucij za ni je glasbene šole predavali Ivanka Ropas iz
Glasbene šole Viè-Rudnik, ki je na ta naèin omogoèila vpogled na ni ji stopnji in preko
tega v kontinuiteto solfeggia na posameznih stopnjah šolanja,20 za srednjo stopnjo Toma
Habe iz Srednje glasbene in baletne šole Ljubljana ter za visoko šolstvo Samo Vremšak in
Ljubo Ranèigaj iz Akademije za glasbo v Ljubljani.21 Osrednjo glasbeno delavnico za
solfeggio je vodila svetovno priznana in ugledna profesorica Ildikó Herboly Kocsár iz
Budimpešte, ki je predstavila sistem Kodalyjeve metode oz. svoj primer dobre prakse
(izkustveno uèenje solfeggia) v obliki glasbene delavnice.22 Predavanje prof. Herboly je v
slovenski jezik prevajal skladatelj in ravnatelj osnovne šole Murska Sobota, Ladislav
Vöröš,23 v strokovne debate pa se je tehtno vkljuèeval tudi njen mo , skladatelj Miklos
Kocsár.24 Podroèje trobil sta prevzela za trobento Anton Grèar in za rog Jo e Falout iz
Akademije za glasbo v Ljubljani.25
V okviru izobra evanja sta bila organizirana dva celoveèerna javna koncerta študentov
Akademije za glasbo v Ljubljani. Na prvem se je predstavil kvintet trobil pod
mentorstvom Stanka Arnolda v zasedbi David Špec – trobenta, Tibor Kerekeš – trobenta,
Metod Tomac – rog, Aleš Šnofl – pozavna ter Domen Jeraša – pozavna. Na drugem
koncertu pa sta se predstavila študent trobente Tibor Kerekeš ob klavirski spremljevi
17 Anketni vprašalniki za Glasbeni seminar »BOVEC«, 1989, osebni arhiv Brede Oblak, »Glasbeni Bovec« –
dnevnik 1989–1993.
17 Milena Nograšek, Srednja vzgojiteljska šola v Ljubljani, »Ob seminarju glasbenih pedagogov v Bovcu /
5 –7. maja 1989/, tipkopis, osebni arhiv Brede Oblak, »Glasbeni Bovec« – dnevnik 1989–1993.
18 Poroèilo Komiteju za vzgojo in izobra evanje o realizaciji naèrtovanega programa permanentnega
izobra evanja v Bovcu, 29. 5. 1990, osebni arhiv Brede Oblak, mapa Bovec – korespondenca, 2. seminar.
19 Pismo Brede Oblak Ildikó Herboly Kocsár, 19. 3. 1990, osebni arhiv Brede Oblak, mapa Bovec –
korespondenca, 2. seminar.
20 Vabilo AG k sodelovanju na seminarju GŠ Viè-Rudnik, 19. 3. 1990, osebni arhiv Brede Oblak, mapa
Bovec – korespondenca, 2. seminar.
21 Povzetek poroèila Brede Oblak o programu seminarja, rokopis, osebni arhiv Brede Oblak, »Glasbeni
Bovec« – dnevnik 1989–1993.
22 Pismo Brede Oblak Ildikó Herboly Kocsár, 19. 3. 1990, osebni arhiv Brede Oblak, mapa Bovec –
korespondenca, 2. seminar.
23 Pismo Brede Oblak Ildikó Herboly Kocsár, 20. 4. 1990 in pismo Brede Oblak Ladislavu Vöröšu, 20. 4.
1990, osebni arhiv Brede Oblak, mapa Bovec – korespondenca, 2. seminar.
24 Pismo Brede Oblak Ildikó Herboly Kocsár, 19. 3. 1990, osebni arhiv Brede Oblak, mapa Bovec –
korespondenca, 2. seminar.
25 Vabilo Glasbenim šolah po Sloveniji k udele bi na seminarju, 1990, osebni arhiv dr. Brede Oblak, mapa
Bovec – korespondenca, Obvestila in navodila v zvezi z organizacijo in realizacijo permanentnega
izobra evanja uèiteljev, Akademija za glasbo – posamezni dokumenti za seminar »Glasbeni Bovec«.