Page 48 - Glasba zdravi: vloga glasbe v pediatričnem okolju
P. 48

boleznijo, cerebralno paralizo, z motnjami avtističnega spektra, mišično
                     distrofijo ipd. Avtorja tehnike delita na tri večje sklope: senzomotorično
                     rehabilitacijo, govorno-jezikovno rehabilitacijo, kognitivno rehabilitaci-
                     jo. Izbira tehnike je odvisna od posamezne klientske skupine.

                     Psihiatrija
                     Glasbena terapija je zelo pogosto uporabljena v zvezi z mentalnim zdrav-
                     jem. Zaradi različnih pozitivnih učinkov je glasbena terapija na tem pod-
         48          ročju  postala  ena  izmed  uveljavljenih  oblik  zdravljenja.  Še  posebej  za

                     pediatrično populacijo ima izjemno motivacijsko noto, povezano z glas-
                     benimi interakcijami. To vodi do pozitivnih učinkov v povezavi z raz-
                     ličnimi psihiatričnimi diagnozami (Swedberg Yinger in Gooding, 2014).
           Špela Loti Knoll, Ema Trček in Maja Otič  rabe glasbe veliko prednost pri mladostnikih v bolnišnični psihiatrični
                     Michele Preyde idr. (2015) po anketiranju mladostnikov ugotavljajo, da
                     ima  glasbena  terapija  pozitivne  učinke  na  razpoloženje  in  anksioznost
                     pri mladost nikih v psihiatrični oskrbi. Poudarjajo, da ima zaradi upo-

                     obravnavi.
                         Skupni cilji bolnišničnega zdravljenja mladostnikov z vedenjskimi
                     in s psihiatričnimi težavami so aktivno sodelovanje pri terapijah, obvla-
                     dovanje simptomov in izboljšanje kakovosti življenja (Swedberg Yinger
                     in Gooding, 2014). Amanda Rosado (2019) ugotavlja, da se s pomočjo
                     glasbene terapije pri pacientih spodbuja močna področja in pozitivno
                     spoprijemanje, kar lahko mladostnike pomembno podpre pri stabiliza-
                     ciji stanja ali morebitni premestitvi. Tudi Sarah McWaters idr. (2023)
                     ugotavljajo pozitivne spremembe po glasbenoterapevtskem procesu. Ve-
                     lika večina udeležencev je po procesu glasbene terapije dosegla pozitiv-
                     no vedenjsko stanje in višjo raven zavzetosti. Raziskovalci poudarjajo
                     pomen dostopnosti glasbene terapije za bolnike z vedenjskimi in s psi-
                     hiatričnimi težavami. Dodajajo, da je potreba po podpori in obravna-
                     vi oseb s težavami v duševnem zdravju vedno večja. Carina Freitas idr.
                     (2022) v pregledni raziskavi ugotavljajo, da se po procesu glasbene tera-
                     pije pri mladostnikih s psihiatričnimi obolenji pojavljajo izboljšanja na
                     področjih samospoštovanja, socialne vključenosti ter depresivnih in an-
                     ksioznih simptomov. Na podlagi izsledkov drugih raziskav ugotavljajo,
                     da  je  najpogosteje  uporabljena  metoda  glasbena  improvizacija,  sledi-
                     jo različne receptivne in aktivne oblike, ki temeljijo na glasbenih prefe-
                     rencah mladostnikov. S tem se glasbeni terapevti osredotočajo tudi na
                     zadovoljevanje potreb slednjih po identiteti, občutku pripadnosti in av-
                     tonomiji. Uporaba improvizacije v procesu glasbene terapije spodbuja
                     ustvarjalnost in povezavo s čustvenim svetom, z mislimi in občutki, ki
                     jih ni mogoče izraziti na drugačen način (Møller idr., 2002). Shuai-Ting
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53