Page 46 - Glasba zdravi: vloga glasbe v pediatričnem okolju
P. 46

vendar je potrebnih več raziskav o tem, kako vpliva pri bolnih nedono-
                     šenčkih, ki izkušajo stresne dogodke v okviru svojega bivanja v enoti (Al-
                     len, 2013).


                     Onkologija
                     Narava zdravljenja na otroškem onkološkem oddelku vključuje pogoste
                     in invazivne medicinske intervencije, ki vplivajo na kvaliteto življenja ot-
         46          rok in njihovih skrbnikov. Njihova življenja v takšnih postopkih postane-
                     jo zelo stresna, zato se poleg standardne zdravstvene nege vključuje tudi
                     različne druge intervencije, med katerimi je tudi glasbena terapija (Fa-
                     cchini in Ruini, 2021).
                         Učinek glasbene terapije je zmanjšanje anksioznosti in bolečine med
           Špela Loti Knoll, Ema Trček in Maja Otič  izvajanje glasbene terapije izboljša imunološki status (zviša raven IgA)
                     kliničnimi procesi, ki so vključeni v onkološko obravnavo otrok, ki ima-
                     jo raka (Da Silva Santa idr., 2021). Stegemann idr. (2019) opisujejo še, da

                     ter otrokom na onkološkem oddelku pomaga, da se spoprimejo z izzivi,
                     ki jih doživljajo.
                         V pediatrični onkologiji se glasbeni terapevti pogosto srečujejo ne
                     samo z otroki, ampak tudi z njihovimi družinskimi člani. Zato je po-
                     gosta situacija, da glasbeno terapijo otrokom nudijo tudi s pomočjo nji-
                     hovih družinskih članov. Pomembno je vzeti v obzir tudi vse različne
                     somatske in psihološke simptome otrok, ki jim nudijo glasbeno terapijo
                     (Stegemann idr., 2019).
                         V pregledni raziskavi Marie Facchini in Chiare Ruini (2021) so po
                     pregledu 19 raziskav ugotovili, da je največ raziskav uporabljalo aktiv-
                     no glasbeno terapijo, in sicer jih je to metodo izbralo devet. Potem je sle-
                     dila kombinirana metoda, ki je bila uporabljena v šestih, ter receptivna
                     glasbena terapija, ki so jo raziskovali v štirih. Samo ena od teh raziskav
                     (Robb idr., 2008) je primerjala učinkovitost aktivne in receptivne meto-
                     de glasbene terapije. Ugotovili so, da je aktivna metoda boljša v oziru, da
                     promovira aktivno udeležbo otrok.
                         Na tem področju so zaradi etičnih pomislekov in poseganja v tako
                     ranljive trenutke raziskave redke ter pomanjkljive (Stegemann idr., 2019).
                     Po pregledu literature Maria Facchini in Chiara Ruini (2021) predlagata
                     tudi dodatno raziskovanje tega področja, kako glasbeno terapijo najbolje
                     vključiti v onkološko pediatrično okolje in doseči njene učinke na otroke.

                     Nevrološka rehabilitacija
                     Na področju nevrološke rehabilitacije so učinki glasbene terapije v sta-
                     rostni skupini 16–18 let pomanjkljivo raziskovani, tako da podatkov ni.
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51