Page 5 - Aktivni otrok, aktivne počitnice
P. 5
vljenjski slog. V naravnem okolju in v sproščenih pogojih se otroci učijo samoiniciativnosti,
reševanja problemov, socialne interakcije ter razvijajo odnos do narave, kar jih dolgoročno obliku-
je kot odgovorne posameznike.
Aktivne počitnice imajo zato večplastno vrednost: poleg dobrobiti za telesno zdravje predstavljajo
poligon za prido bivanje življenjskih veščin, ki jih formalna šola pogosto ne zmore v celoti zagoto-
viti. Gibalna aktivnost ni le sredstvo krepitve zdravje – je vzgojni in družbeni mehanizem, ki ob-
likuje značaj, spodbuja čustveno stabilnost in vzpostavlja temelje za ustvarjalno, samostojno ter
uravnoteženo življenje.
Namen priročnika je prvenstveno spodbuditi in ozavestiti starše, da svojim otrokom v času poči-
tnic in prostega časa omogočijo dovolj bogatih gibalnih izkušenj pa tudi nasploh aktivnega pre-
življanja prostega časa – tudi z vsebinami aktivnega udejstvovanja, sodelovanja in doživljanja. Z
vsebinami priročnika želimo podpreti starše, učitelje in odločevalce pri ustvarjanju kakovostnih,
doživljajsko bogatih ter gibalno/športno aktivnih počitnic za otroke v starosti od 6 do 13 let (sta-
rost prve in druge triade osnovnošolskega izobraževanja). Aktivne počitnice so poleg vsebin gibal-
ne/športne narave prav gotovo lahko zapolnjene tudi z drugimi vsebinami, npr. glasbenimi,
ustvarjalnimi, jezikovnimi itd. Vsake aktivne počitnice so boljše kot neaktivne.
V pričujočem priročniku želimo poseben pomen nameniti spodbudam za gibalno/športno aktiv-
no doživete počitnice. Te vsebine seveda lahko dopolnijo tudi druge počitniške programe. V pri-
ročniku so predstavljene razvojne zakonitosti, dejav tudi smernice za načrtovanje in izvedbo do-
življajsko aktivnih ter gibalno bogatih počitniških programov.
aktivni otrok, aktivne počitnice 5