Page 4 - Aktivni otrok, aktivne počitnice
P. 4
Uvod
V času globalne epidemije sedečega življenjskega sloga, zmanjševanja gibalne aktivnosti in
učinkovitosti, povečevanja zaslonskega časa ter predvsem nenadzorovane uporabe digitalnih
tehnologij so spodbude za redno gibalno aktivnost in nasploh gibalno dejaven življenjski slog
otrok ter mladostnikov še posebej pomembne in dobrodošle. Podatki številnih nacionalnih in
mednarodnih raziskav opozarjajo na drastičen upad gibalne učinkovitosti in aktivnosti otrok
v zadnjih desetletjih. Ob tem se pojavlja vse več strokovnih pozivov k strateškemu, interdisci-
plinarnemu in medsektorskemu ukrepanju, ki poleg šolskega vključuje tudi obšolsko oz.
družinsko okolje.
Počitniški čas, zlasti šole prosti čas v okviru daljših poletnih ter krajših jesenskih, zimskih in
spomladanskih počitnic predstavlja edinstveno razvojno priložnost za pozitivne spodbude aktiv-
nostim otrok in mladostnikov. Otroci izstopijo iz formalnega šolskega in kurikularnega okvira ter
vstopijo v odprtejše, manj strukturirano okolje. To okolje, v kolikor je ustrezno podprto, omogoča
več svobode, več časa za igro, raziskovanje in sproščeno gibalno udejstvovanje, kar predstavlja
pomemben temelj za trajnostno oblikovanje zdravih življenjskih navad. Aktivno preživljanje pros-
tega časa v okviru počitnic tako predstavlja ključen dejavnik ne le za kratkoročno dobrobit, temveč
za celosten biopsihosocialni razvoj otroka in mladostnika ter tudi celotne družine.
Gibalno aktivne počitnice omogočajo, da se otroci vseskozi gibajo na način, ki je usmerjen v izku-
šnjo gibanja samega, s čimer se spodbuja notranja motivacija, radovednost, občutek kompeten-
tnosti in avtonomije, kar predstavlja temelje sodobnega pristopa k vzgoji za zdrav in aktiven ži-
4 aktivni otrok, aktivne počitnice