Page 314 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 314
Alenka Žerovnik
no podporo (Lawrence, 2024). Odločevalci bi morali razmisliti, kako lahko GUI
izkoristimo za ustvarjanje enakih učnih priložnosti za vse, in odpraviti prepre-
ke, ki lahko omejujejo dostop do izobraževanja. To vključuje oceno tehno-
loške infrastrukture, potrebne za implementacijo in dostop do orodij GUI v
različnih izobraževalnih okoljih, zlasti na slabše opremljenih območjih.
Kontinuirano vrednotenje in mehanizmi povratnih informacij. Dinamična na-
rava tehnologije in hiter razvoj zahtevata stalno vrednotenje ter uporabo me-
hanizmov za povratne informacije, s katerimi ocenjujemo učinkovitost orodij
GUI. Menimo, da bi Ministrstvo za izobraževanje in univerze zato morali im-
plementirati okvire za stalno ocenjevanje ter s tem omogočiti prilagajanje in
izboljševanje orodij GUI na podlagi povratnih informacij uporabnikov in izo-
braževalnih rezultatov (Vasylyuk-Zaitseva idr., 2023). Takšen iterativni pristop
lahko pripomore k temu, da GUI ostaja relevantna in učinkovita pri zadovolje-
vanju spreminjajočih se potreb vseh deležnikov v izobraževanju.
Sodelovanje z vsemi deležniki, vključno z izobraževalci, s tehnološkimi stro-
kovnjaki in z oblikovalci politik, je bistveno za uspešno integracijo GUI v iz-
obraževanje. Vključevanje v dialog s temi skupinami lahko olajša izmenjavo
dobrih praks, mnenj in izkušenj, kar lahko vodi k bolj informiranemu odločan-
ju glede implementacije GUI (Baidoo-Anu in Ansah, 2023). Avtorji poudarjajo,
da bi morali odločevalci spodbujati partnerstva z izobraževalnimi institucija-
mi in s ponudniki tehnologij za razvoj celovitih strategij za integracijo GUI, ki
upoštevajo različne perspektive vseh vključenih deležnikov.
Raziskave in prakse, temelječe na dokazih. Ocenjevanje orodij GUI je treba
utemeljiti z raziskavami in s praksami, ki temeljijo na dokazih. Odločevalci bi
morali prednostno izbirati orodja, ki so bila temeljito preizkušena in potrje-
na z empiričnimi raziskavami (Bahroun, 2023). Ta na dokazih temelječ pristop
povečuje verodostojnost orodij GUI in obenem zagotavlja trdno podlago za
njihovo vključitev v izobraževalna okolja. Ministrstvo za izobraževanje in uni-
verze lahko sprejemajo informirane odločitve zgolj z zanašanjem na ugoto-
vitve raziskav. S tem lahko namreč v največji meri izkoristijo prednosti GUI in
hkrati zmanjšujejo potencialna tveganja.
Slika 2 prikazuje povzetek tehnično-tehnoloških meril za vrednotenje in
ocenjevanje GUI v izobraževanju.
Vloga raziskovalcev
Poleg odločevalcev imamo ključno vlogo pri oblikovanju diskurza o vključe-
vanju GUI v izobraževanje tudi raziskovalci. Naš prispevek je bistven za pre-
učevanje širših in večplastnih vplivov tehnologij GUI na pedagoško prakso,
razvoj učnih načrtov in izobraževalne rezultate. Pomembno je, da v okviru
314