Page 314 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 314

Alenka Žerovnik

                  no podporo (Lawrence, 2024). Odločevalci bi morali razmisliti, kako lahko GUI
                  izkoristimo za ustvarjanje enakih učnih priložnosti za vse, in odpraviti prepre-
                  ke, ki lahko omejujejo dostop do izobraževanja. To vključuje oceno tehno-
                  loške infrastrukture, potrebne za implementacijo in dostop do orodij GUI v
                  različnih izobraževalnih okoljih, zlasti na slabše opremljenih območjih.
                    Kontinuirano vrednotenje in mehanizmi povratnih informacij. Dinamična na-
                  rava tehnologije in hiter razvoj zahtevata stalno vrednotenje ter uporabo me-
                  hanizmov za povratne informacije, s katerimi ocenjujemo učinkovitost orodij
                  GUI. Menimo, da bi Ministrstvo za izobraževanje in univerze zato morali im-
                  plementirati okvire za stalno ocenjevanje ter s tem omogočiti prilagajanje in
                  izboljševanje orodij GUI na podlagi povratnih informacij uporabnikov in izo-
                  braževalnih rezultatov (Vasylyuk-Zaitseva idr., 2023). Takšen iterativni pristop
                  lahko pripomore k temu, da GUI ostaja relevantna in učinkovita pri zadovolje-
                  vanju spreminjajočih se potreb vseh deležnikov v izobraževanju.
                    Sodelovanje z vsemi deležniki, vključno z izobraževalci, s tehnološkimi stro-
                  kovnjaki in z oblikovalci politik, je bistveno za uspešno integracijo GUI v iz-
                  obraževanje. Vključevanje v dialog s temi skupinami lahko olajša izmenjavo
                  dobrih praks, mnenj in izkušenj, kar lahko vodi k bolj informiranemu odločan-
                  ju glede implementacije GUI (Baidoo-Anu in Ansah, 2023). Avtorji poudarjajo,
                  da bi morali odločevalci spodbujati partnerstva z izobraževalnimi institucija-
                  mi in s ponudniki tehnologij za razvoj celovitih strategij za integracijo GUI, ki
                  upoštevajo različne perspektive vseh vključenih deležnikov.
                    Raziskave in prakse, temelječe na dokazih. Ocenjevanje orodij GUI je treba
                  utemeljiti z raziskavami in s praksami, ki temeljijo na dokazih. Odločevalci bi
                  morali prednostno izbirati orodja, ki so bila temeljito preizkušena in potrje-
                  na z empiričnimi raziskavami (Bahroun, 2023). Ta na dokazih temelječ pristop
                  povečuje verodostojnost orodij GUI in obenem zagotavlja trdno podlago za
                  njihovo vključitev v izobraževalna okolja. Ministrstvo za izobraževanje in uni-
                  verze lahko sprejemajo informirane odločitve zgolj z zanašanjem na ugoto-
                  vitve raziskav. S tem lahko namreč v največji meri izkoristijo prednosti GUI in
                  hkrati zmanjšujejo potencialna tveganja.
                    Slika 2 prikazuje povzetek tehnično-tehnoloških meril za vrednotenje in
                  ocenjevanje GUI v izobraževanju.


                  Vloga raziskovalcev
                  Poleg odločevalcev imamo ključno vlogo pri oblikovanju diskurza o vključe-
                  vanju GUI v izobraževanje tudi raziskovalci. Naš prispevek je bistven za pre-
                  učevanje širših in večplastnih vplivov tehnologij GUI na pedagoško prakso,
                  razvoj učnih načrtov in izobraževalne rezultate. Pomembno je, da v okviru


                  314
   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319