Page 316 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 316
Alenka Žerovnik
razumevanju, kako lahko GUI izboljša učenje in hkrati zmanjša možna tvega-
nja.
Raziskovalci imamo ključno vlogo tudi pri strokovnem razvoju učite-
ljev. Ob hitrem razvoju tehnologij GUI obstaja nujna potreba po stalnem
usposabljan ju in podpori za učitelje, da bi omogočili učinkovito vključeva-
nje teh orodij v njihove pedagoške prakse (Lee idr., 2021). Raziskovalci lahko
pomembno prispevamo z oblikovanjem in izvajanjem programov strokov-
nega usposabljanja, ki učitelje opremijo z znanji in veščinami, potrebnimi za
obvladovanje kompleksnosti uporabe orodij GUI. To vključuje spodbujanje
GUI- in UI-pismenosti med učitelji, kar jim omogoča kritično vrednotenje oro-
dij GUI in razumevanje njihovih zmožnosti za poučevanje in učenje (Bozkurt,
2023). Raziskovalci lahko z ugotavljanjem, katere kompetence in znanja uči-
telji potrebujejo za učinkovito vključevanje GUI v izobraževanje, prispevamo
k skladnosti z etičnimi standardi. Naša naloga je torej aktivno sodelovati v
interdisciplinarnih raziskavah, ki povezujejo strokovnjake z različnih podro-
čij, vključno z računalništvom, izobraževanjem in etiko, ter razvijati okvire
za usposabljanje (Bahroun, 2023). Na podlagi teh smernic bi nato drugi stro-
kovni kadri izvajali opolnomočenje učiteljev. Takšno sodelovanje je ključno
za razvoj inovativnih rešitev za integracijo GUI v izobraževalne sisteme. Razi-
skovalci lahko prispevamo k skupnemu razumevanju potencialnih koristi in
izzivov pri vključevanju orodij GUI z vzpodbujanjem dialoga med deležniki iz
različnih disciplin ter na ta način ustvarjamo podlago za odločitve na institu-
cionalni in politični ravni. Prav tako moramo biti pozorni na dolgoročne vpli-
ve GUI na izobraževalne prakse in izide. Z nadaljnjim razvojem tehnologij GUI
in UI je stalna raziskovalna praksa ključna za razumevanje njihovih posledic
na učenje, ocenjevanje in angažiranost učečih se (Li idr., 2024). To vključuje
preučevanje, kako lahko GUI med učečimi se spodbuja kritično razmišljanje,
ustvarjalnost in sodelovanje (Boscardin, 2023). Z nenehnim vrednotenjem
učinkovitosti vključevanja GUI v izobraževanje lahko raziskovalci prispevamo
k razvoju na dokazih temelječih praks, ki služijo podpori učečih se pri uspešni
uporabi vse bolj digitaliziranih učnih okolij.
Zaključek
Odločevalci imajo ključno vlogo pri oblikovanju okvira za integracijo GUI v
izobraževanje. Zanje predstavlja ključen izziv razvoj politik, ki na eni strani
spodbujajo inovacije, na drugi pa so občutljive na pomembna etična in prav-
na vprašanja ter upoštevajo praktične izzive, povezane z uporabo GUI. To
vključuje vzpostavitev standardov in mehanizmov, ki zagotavljajo zasebnost
podatkov, omogočajo enake priložnosti za dostop do orodij GUI za neprivi-
316