Page 315 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 315

Tehnična, tehnološka in druga merila vrednotenja orodij GUI za integracijo v izobraževanje


































             Slika 2.   Infografika tehnično-tehnoloških meril za uporabo GUI v izobraževanju

             raziskovalnega dela preučujemo tako priložnosti kot izzive, povezane z GUI,
             kar lahko pomaga pri zagotavljanju, da bodo izsledki raziskav v pomoč pri
             uvajanju najboljših praks in bodo vodili oblikovanje politik. Obstoječa lite-
             ratura  nakazuje,  da ima  GUI  velik  potencial  za  izboljšanje  izobraževalnih
             izkušenj  s  ponujanjem  individualiziranih  učnih  priložnosti,  spodbujanjem
             ustvarjalnosti ter z opolnomočenjem učiteljev, da postanejo učinkovitejši
             spodbujevalci učenja (Al Ali, 2024; Triplett, 2023).
               Raziskovalci nosimo odgovornost za kritično preučevanje etičnih implika-
             cij vključevanja GUI v izobraževalni kontekst. S širšo uporabo tehnologij GUI
             se pojavljajo tudi vprašanja, povezana z zasebnostjo podatkov, s pristransko-
             stjo algoritmov in z možnostjo zlorabe v akademskih okoljih (Fathoni, 2023;
             Thomp son, 2023). Raziskovalci bi se morali zavzemati za oblikovanje etičnih
             smernic, ki urejajo uporabo GUI v izobraževanju, in zagotoviti, da se teh-
             nologije GUI uporabljajo odgovorno in pravično. To vključuje preučevanje
             vpliva GUI na izobraževalno enakopravnost, zlasti med premalo zastopani-
             mi skupinami, ter razvoj strategij za premoščanje obstoječih izobraževalnih
             neenakosti (Giannini, 2023; Holmes idr., 2021). Z empiričnimi raziskavami in
             s širjenjem ugotovitev lahko raziskovalci prispevamo k bolj poglobljenemu


                                                                            315
   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320