Page 315 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 315
Tehnična, tehnološka in druga merila vrednotenja orodij GUI za integracijo v izobraževanje
Slika 2. Infografika tehnično-tehnoloških meril za uporabo GUI v izobraževanju
raziskovalnega dela preučujemo tako priložnosti kot izzive, povezane z GUI,
kar lahko pomaga pri zagotavljanju, da bodo izsledki raziskav v pomoč pri
uvajanju najboljših praks in bodo vodili oblikovanje politik. Obstoječa lite-
ratura nakazuje, da ima GUI velik potencial za izboljšanje izobraževalnih
izkušenj s ponujanjem individualiziranih učnih priložnosti, spodbujanjem
ustvarjalnosti ter z opolnomočenjem učiteljev, da postanejo učinkovitejši
spodbujevalci učenja (Al Ali, 2024; Triplett, 2023).
Raziskovalci nosimo odgovornost za kritično preučevanje etičnih implika-
cij vključevanja GUI v izobraževalni kontekst. S širšo uporabo tehnologij GUI
se pojavljajo tudi vprašanja, povezana z zasebnostjo podatkov, s pristransko-
stjo algoritmov in z možnostjo zlorabe v akademskih okoljih (Fathoni, 2023;
Thomp son, 2023). Raziskovalci bi se morali zavzemati za oblikovanje etičnih
smernic, ki urejajo uporabo GUI v izobraževanju, in zagotoviti, da se teh-
nologije GUI uporabljajo odgovorno in pravično. To vključuje preučevanje
vpliva GUI na izobraževalno enakopravnost, zlasti med premalo zastopani-
mi skupinami, ter razvoj strategij za premoščanje obstoječih izobraževalnih
neenakosti (Giannini, 2023; Holmes idr., 2021). Z empiričnimi raziskavami in
s širjenjem ugotovitev lahko raziskovalci prispevamo k bolj poglobljenemu
315