Page 313 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 313

Tehnična, tehnološka in druga merila vrednotenja orodij GUI za integracijo v izobraževanje

             pomembne lastnosti večjega modela, ampak deluje učinkoviteje in z manj
             viri (Revanth Vuruma idr., 2024). Podder in Kumar Singh (2023) pa opisujeta
             trajnostne in energetsko učinkovite prakse pri GUI. Tehnike, kot sta usposab-
             ljanje manjših, specifičnih  modelov  in prilagajanje že izurjenih modelov,
             pomagajo zmanjšati energetske in procesne zahteve aplikacij GUI. Tako pos-
             tanejo primernejši za uporabo v šolah ali drugih izobraževalnih ustanovah
             z omejenimi viri, saj znižujejo operativne stroške in porabo energije. Izbolj-
             šanje učinkovitosti modelov GUI pomembno zmanjša stroške, povezane z
             uvedbo GUI, kar jo naredi dostopnejšo izobraževalnim ustanovam (Podder
             in Kumar Singh, 2023).
               V povezavi z računalniško učinkovitostjo je smiselno dodati, da je ta vidik
             pomemben predvsem v primerih, ko organizacija vzpostavlja svoja lastna
             orodja GUI, kar pa je v večini primerov precej redko. Običajno organizacije,
             kot so izobraževalne ustanove, kupijo licenco za uporabo na trgu obstoje-
             čih orodij GUI in se zato same ne ukvarjajo z računalniško infrastrukturo ali
             optimizacijo učinkovitosti modela. Organizacije se zanašajo na ponudnika
             storitve, ki skrbi za vse tehnične vidike, vključno z učinkovitostjo in infrastruk-
             turo, kar jim omogoča enostavnejšo implementacijo brez lastnih investicij v
             strojno opremo.
               Uporabniku prijazen uporabniški vmesnik povečuje enostavnost integracije
             v pedagoško prakso in podpira učinkovito sprejemanje tehnologije s strani
             izobraževalcev ter učečih se (Spector, 2014), saj zagotavlja, da lahko učitelji in
             učeči se enostavno komunicirajo z orodji GUI, s čimer se v največji meri izko-
             risti njihov izobraževalni potencial. Intuitivno oblikovan uporabniški vmesnik
             olajša nemoteno integracijo orodij GUI v vsakodnevno prakso poučevanja in
             učenja ter izboljšuje vključenost uporabnikov, zaradi česar so orodja GUI do-
             stopnejša tako za pedagoge kot za učeče se (Lee idr., 2021). Na drugi strani
             pa slabo oblikovan uporabniški vmesnik lahko postane ovira za učinkovito
             uporabo in učitelje ter učeče se odvrača od uporabe orodij GUI (Lee idr., 2021).
             Za oceno oblikovanja uporabniškega vmesnika je mogoče izvesti teste upo-
             rabnosti z učitelji in učečimi se, pri čemer se oceni enostavnost uporabe, in-
             tuitivnost in zadovoljstvo uporabnikov. To lahko vključuje metrike, kot sta čas
             za dokončanje nalog in stopnja napak uporabnikov. Uporabijo se lahko stan-
             dardizirani vprašalniki za merjenje uporabnosti, kot sta SUS (iz angl. System
             Usability Scale) ali TAM (iz angl. Technology Acceptance Model).
               Z dostopnostjo in vključenostjo zagotovimo, da orodja GUI ustrezajo različ-
             nim populacijam deležnikov, vključno s tistimi s posebnimi izobraževalnimi
             potrebami (Lawrence, 2024). Potencial GUI za zagotavljanje personaliziranih
             učnih izkušenj je lahko še posebej koristen za učeče se, ki potrebujejo dodat-


                                                                            313
   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318