Page 313 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 313
Tehnična, tehnološka in druga merila vrednotenja orodij GUI za integracijo v izobraževanje
pomembne lastnosti večjega modela, ampak deluje učinkoviteje in z manj
viri (Revanth Vuruma idr., 2024). Podder in Kumar Singh (2023) pa opisujeta
trajnostne in energetsko učinkovite prakse pri GUI. Tehnike, kot sta usposab-
ljanje manjših, specifičnih modelov in prilagajanje že izurjenih modelov,
pomagajo zmanjšati energetske in procesne zahteve aplikacij GUI. Tako pos-
tanejo primernejši za uporabo v šolah ali drugih izobraževalnih ustanovah
z omejenimi viri, saj znižujejo operativne stroške in porabo energije. Izbolj-
šanje učinkovitosti modelov GUI pomembno zmanjša stroške, povezane z
uvedbo GUI, kar jo naredi dostopnejšo izobraževalnim ustanovam (Podder
in Kumar Singh, 2023).
V povezavi z računalniško učinkovitostjo je smiselno dodati, da je ta vidik
pomemben predvsem v primerih, ko organizacija vzpostavlja svoja lastna
orodja GUI, kar pa je v večini primerov precej redko. Običajno organizacije,
kot so izobraževalne ustanove, kupijo licenco za uporabo na trgu obstoje-
čih orodij GUI in se zato same ne ukvarjajo z računalniško infrastrukturo ali
optimizacijo učinkovitosti modela. Organizacije se zanašajo na ponudnika
storitve, ki skrbi za vse tehnične vidike, vključno z učinkovitostjo in infrastruk-
turo, kar jim omogoča enostavnejšo implementacijo brez lastnih investicij v
strojno opremo.
Uporabniku prijazen uporabniški vmesnik povečuje enostavnost integracije
v pedagoško prakso in podpira učinkovito sprejemanje tehnologije s strani
izobraževalcev ter učečih se (Spector, 2014), saj zagotavlja, da lahko učitelji in
učeči se enostavno komunicirajo z orodji GUI, s čimer se v največji meri izko-
risti njihov izobraževalni potencial. Intuitivno oblikovan uporabniški vmesnik
olajša nemoteno integracijo orodij GUI v vsakodnevno prakso poučevanja in
učenja ter izboljšuje vključenost uporabnikov, zaradi česar so orodja GUI do-
stopnejša tako za pedagoge kot za učeče se (Lee idr., 2021). Na drugi strani
pa slabo oblikovan uporabniški vmesnik lahko postane ovira za učinkovito
uporabo in učitelje ter učeče se odvrača od uporabe orodij GUI (Lee idr., 2021).
Za oceno oblikovanja uporabniškega vmesnika je mogoče izvesti teste upo-
rabnosti z učitelji in učečimi se, pri čemer se oceni enostavnost uporabe, in-
tuitivnost in zadovoljstvo uporabnikov. To lahko vključuje metrike, kot sta čas
za dokončanje nalog in stopnja napak uporabnikov. Uporabijo se lahko stan-
dardizirani vprašalniki za merjenje uporabnosti, kot sta SUS (iz angl. System
Usability Scale) ali TAM (iz angl. Technology Acceptance Model).
Z dostopnostjo in vključenostjo zagotovimo, da orodja GUI ustrezajo različ-
nim populacijam deležnikov, vključno s tistimi s posebnimi izobraževalnimi
potrebami (Lawrence, 2024). Potencial GUI za zagotavljanje personaliziranih
učnih izkušenj je lahko še posebej koristen za učeče se, ki potrebujejo dodat-
313