Page 317 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 317

Tehnična, tehnološka in druga merila vrednotenja orodij GUI za integracijo v izobraževanje

             legirane skupine prebivalstva, kot so učenci iz manj spodbudnih okolij, ter
             spodbujajo preglednost algoritmov za zmanjšanje pristranskosti (Britton in
             Vallis, 2023). Poleg tega je sodelovanje med izobraževalnimi institucijami, teh-
             nološkimi razvijalci in oblikovalci politik bistveno za oblikovanje skladne stra-
             tegije za implementacijo GUI, ki se ujema z izobraževalnimi cilji in družbenimi
             vrednotami (Zawacki‐Richter idr., 2019).
               Ocenjevanje GUI za uporabo v izobraževanju zahteva celovit okvir, ki zaje-
             ma različna merila, kot so učinkovitost uporabe v izobraževanju, etična vpra-
             šanja, usposabljanje učiteljev, tehnično-tehnološka merila, dostopnost, kon-
             tinuirano vrednotenje, sodelovanje različnih deležnikov in prakse, temelječe
             na raziskavah. Predlagana merila v tem prispevku zagotavljajo osnovo za
             nadaljnji razvoj, vendar jih morajo univerze in snovalci politik prilagoditi spe-
             cifičnim potrebam, ki odražajo edinstvene izobraževalne in družbene cilje.
             To pomeni operacionalizacijo etičnih načel, prilagoditev tehničnih smernic
             institucionalnim zmožnostim ter razvoj pedagoških strategij, ki spodbujajo
             kritično uporabo GUI.
               Integracija GUI prav tako predstavlja priložnost za sistemske spremembe v
             izobraževalnih praksah. Uvedba tehnologij GUI zahteva ponovno vrednoten-
             je obstoječih pedagoških modelov in oblikovanje inovativnih metodologij
             poučevanja, ki izkoriščajo zmožnosti GUI (Blanco, 2024). Takšen premik lah-
             ko spodbuja inovativne pristope k poučevanju in učenju ter sodelovalnejše
             in interaktivnejše učno okolje, kjer učitelji in učeči se skupaj raziskujejo ter
             mislijo znanje na nove načine. GUI lahko omogoči načine, s katerimi učeči
             se gradijo znanje skozi sodelovanje, kar spodbuja interakcijo med vrstniki in
             delitev znanja ter s tem bogati učni proces.
               Čeprav so predlagana merila v tem prispevku zasnovana kot osnova, mo-
             rajo univerze in snovalci politik v okviru svoje odgovornosti nadalje razviti ter
             prilagoditi te usmeritve. Personalizirano učenje, vzpostavitev robustne teh-
             nične infrastrukture, obravnava etičnih vprašanj in spodbujanje pedagoških
             inovacij so ključna področja, kjer je potrebno nadaljnje delo. Z vzpodbujan-
             jem sodelovalnega pristopa k vključevanju GUI lahko izobraževalne institu-
             cije ustvarijo bolj vključujoče, angažirano in učinkovitejše učno okolje za vse
             deležnike.


             Literatura
             Abbas, N., Imran, A., Manzoor, R., Hussain, T., in Hussain, M. (2023). Role of artificial
                 intelligence tools in enhancing students’ educational performance at higher
                 levels. Journal of Artificial Intelligence Machine Learning and Neural Network, 3(5),
                 36–49.



                                                                            317
   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322