Page 317 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 317
Tehnična, tehnološka in druga merila vrednotenja orodij GUI za integracijo v izobraževanje
legirane skupine prebivalstva, kot so učenci iz manj spodbudnih okolij, ter
spodbujajo preglednost algoritmov za zmanjšanje pristranskosti (Britton in
Vallis, 2023). Poleg tega je sodelovanje med izobraževalnimi institucijami, teh-
nološkimi razvijalci in oblikovalci politik bistveno za oblikovanje skladne stra-
tegije za implementacijo GUI, ki se ujema z izobraževalnimi cilji in družbenimi
vrednotami (Zawacki‐Richter idr., 2019).
Ocenjevanje GUI za uporabo v izobraževanju zahteva celovit okvir, ki zaje-
ma različna merila, kot so učinkovitost uporabe v izobraževanju, etična vpra-
šanja, usposabljanje učiteljev, tehnično-tehnološka merila, dostopnost, kon-
tinuirano vrednotenje, sodelovanje različnih deležnikov in prakse, temelječe
na raziskavah. Predlagana merila v tem prispevku zagotavljajo osnovo za
nadaljnji razvoj, vendar jih morajo univerze in snovalci politik prilagoditi spe-
cifičnim potrebam, ki odražajo edinstvene izobraževalne in družbene cilje.
To pomeni operacionalizacijo etičnih načel, prilagoditev tehničnih smernic
institucionalnim zmožnostim ter razvoj pedagoških strategij, ki spodbujajo
kritično uporabo GUI.
Integracija GUI prav tako predstavlja priložnost za sistemske spremembe v
izobraževalnih praksah. Uvedba tehnologij GUI zahteva ponovno vrednoten-
je obstoječih pedagoških modelov in oblikovanje inovativnih metodologij
poučevanja, ki izkoriščajo zmožnosti GUI (Blanco, 2024). Takšen premik lah-
ko spodbuja inovativne pristope k poučevanju in učenju ter sodelovalnejše
in interaktivnejše učno okolje, kjer učitelji in učeči se skupaj raziskujejo ter
mislijo znanje na nove načine. GUI lahko omogoči načine, s katerimi učeči
se gradijo znanje skozi sodelovanje, kar spodbuja interakcijo med vrstniki in
delitev znanja ter s tem bogati učni proces.
Čeprav so predlagana merila v tem prispevku zasnovana kot osnova, mo-
rajo univerze in snovalci politik v okviru svoje odgovornosti nadalje razviti ter
prilagoditi te usmeritve. Personalizirano učenje, vzpostavitev robustne teh-
nične infrastrukture, obravnava etičnih vprašanj in spodbujanje pedagoških
inovacij so ključna področja, kjer je potrebno nadaljnje delo. Z vzpodbujan-
jem sodelovalnega pristopa k vključevanju GUI lahko izobraževalne institu-
cije ustvarijo bolj vključujoče, angažirano in učinkovitejše učno okolje za vse
deležnike.
Literatura
Abbas, N., Imran, A., Manzoor, R., Hussain, T., in Hussain, M. (2023). Role of artificial
intelligence tools in enhancing students’ educational performance at higher
levels. Journal of Artificial Intelligence Machine Learning and Neural Network, 3(5),
36–49.
317