Page 265 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 265
Socialno in čustveno učenje ter
generativna umetna inteligenca
v visokošolskem izobraževanju
Alenka Lipovec Andreja Kozmus
Univerza v Mariboru Univerza v Mariboru
alenka.lipovec@um.si andreja.kozmus@um.si
Katja Košir Marta Licardo
Univerza v Mariboru Univerza v Mariboru
katja.kosir@um.si marta.licardo@um.si
Tina Vršnik Perše
Univerza v Mariboru
tina.vrsnik@um.si
Namen poglavja je opisati povezave med socialnim in čustvenim učenjem
ter generativno umetno inteligenco (GUI) v visokem šolstvu, s poudarkom na
možnostih, ki se ob tem ponujajo za izboljšanje pedagoških praks. Socialno in
čust veno učenje vključuje samozaznavanje, samoregulacijo, socialno zaveda-
nje, odnosne spretnosti in odgovorno sprejemanje odločitev v izobraževalnih
kontekstih. GUI ponuja priložnosti za personalizirano poučevanje, vendar so
pri uporabi zaradi etičnih izzivov in tveganj, povezanih z zasebnostjo in s pri-
stranskostjo, potrebni posebna znanja in previdnost. V prispevku predstavlja-
mo pregled spoznanj o uporabi umetne inteligence (UI) za izboljšanje social-
nih in čustvenih kompetenc. V okviru razvijajoče se socialne GUI predstavimo
možnosti uporabe klepetalnikov, inteligentnih sistemov za poučevanje pa tudi
socialnih robotov, ki omogočajo personalizacijo, socialno podporo ter simula-
cijo socialnih veščin. Poudarimo potrebo po celoviti strategiji in sodelovanju
učiteljev, razvijalcev tehnologij ter oblikovalcev politik za ustvarjanje varnega
in učinkovitega učnega okolja, ki spodbuja kritično razmišljanje in odgovorno
uporabo UI v izobraževanju.
Ključne besede: socialno in čustveno učenje, socialna generativna umetna inte-
ligenca, visoko šolstvo, personalizirano učenje
© 2025 Alenka Lipovec, Katja Košir, Tina Vršnik Perše,
Andreja Kozmus, Marta Licardo
https://doi.org/10.26493/978-961-293-431-6.12
Flogie, A., in Čotar Konrad, S. (ur.). 2025. Izobraževanje v dobi generativne umetne
inteligence: mednarodne smernice in raziskave. Založba Univerze na Primorskem.