Page 265 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 265

Socialno in čustveno učenje ter

                  generativna umetna inteligenca
                  v visokošolskem izobraževanju


                  Alenka Lipovec                Andreja Kozmus
                  Univerza v Mariboru           Univerza v Mariboru
                  alenka.lipovec@um.si          andreja.kozmus@um.si

                  Katja Košir                   Marta Licardo
                  Univerza v Mariboru           Univerza v Mariboru
                  katja.kosir@um.si             marta.licardo@um.si

                  Tina Vršnik Perše
                  Univerza v Mariboru
                  tina.vrsnik@um.si
                  Namen poglavja je opisati povezave med socialnim in čustvenim učenjem
                  ter generativno umetno inteligenco (GUI) v visokem šolstvu, s poudarkom na
                  možnostih, ki se ob tem ponujajo za izboljšanje pedagoških praks. Socialno in
                  čust veno učenje vključuje samozaznavanje, samoregulacijo, socialno zaveda-
                  nje, odnosne spretnosti in odgovorno sprejemanje odločitev v izobraževalnih
                  kontekstih. GUI ponuja priložnosti za personalizirano poučevanje, vendar so
                  pri uporabi zaradi etičnih izzivov in tveganj, povezanih z zasebnostjo in s pri-
                  stranskostjo, potrebni posebna znanja in previdnost. V prispevku predstavlja-
                  mo pregled spoznanj o uporabi umetne inteligence (UI) za izboljšanje social-
                  nih in čustvenih kompetenc. V okviru razvijajoče se socialne GUI predstavimo
                  možnosti uporabe klepetalnikov, inteligentnih sistemov za poučevanje pa tudi
                  socialnih robotov, ki omogočajo personalizacijo, socialno podporo ter simula-
                  cijo socialnih veščin. Poudarimo potrebo po celoviti strategiji in sodelovanju
                  učiteljev, razvijalcev tehnologij ter oblikovalcev politik za ustvarjanje varnega
                  in učinkovitega učnega okolja, ki spodbuja kritično razmišljanje in odgovorno
                  uporabo UI v izobraževanju.
                  Ključne besede: socialno in čustveno učenje, socialna generativna umetna inte-
                  ligenca, visoko šolstvo, personalizirano učenje

                          © 2025 Alenka Lipovec, Katja Košir, Tina Vršnik Perše,
                  Andreja Kozmus, Marta Licardo
                  https://doi.org/10.26493/978-961-293-431-6.12








                  Flogie, A., in Čotar Konrad, S. (ur.). 2025. Izobraževanje v dobi generativne umetne
                  inteligence: mednarodne smernice in raziskave. Založba Univerze na Primorskem.
   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270