Page 172 - Meje vedenja
P. 172

Matej Vukovič

                  družine v različnih okoljih znotraj dveh specifičnih ciljev navaja posamezne
                  ukrepe za dosego teh ciljev:

                       Specifični cilj 1: Promocija duševnega zdravja in preventiva težav du-
                       ševnega zdravja pri otrocih in mladostnikih v vzgojno-izobraževalnih
                       ustanovah in lokalnih okoljih.
                       Nosilna ministrstva: MIZŠ, MZ, MDDSZ, MNZ
                          − Ukrep 1: Priprava protokolov medsebojnega sodelovanja izvajalcev in
                        programov na področju promocije in preventive.
                          − Ukrep : Sistemska uvedba koncepta krepitve duševnega zdravja v
                        vrtce in šole ter kroskurikularna obravnava tem o zdravju.
                          − Ukrep 3: Sistemska uvedba preizkušenih in evalviranih programov
                        promocije duševnega zdravja in preventive težav duševnega zdravja
                        pri otrocih in mladostnikih.
                          − Ukrep 4: Sistemska uvedba programov zgodnjih intervencij, podprtih
                        z dokazi učinkovitosti, ki vključujejo programe starševstva, programe
                        zgodnjih intervencij pri otrocih in mladostnikih ter programe za uči-
                        telje.
                          − Ukrep 5: Pilotno testiranje in postopna sistemska uvedba preverjeno
                        učinkovitih programov zmanjševanja medvrstniškega nasilja, ki po-
                        večujejo občutljivost otrok do te problematike in usmerjeno naslav-
                        ljajo obravnavo prepoznanih primerov vrstniškega in spletnega vr-
                        stniškega nasilja ter programov, ki uspešno delujejo na vzpostavitev
                        varnega in spodbudnega šolskega okolja.
                          − Ukrep 6: Usposabljanje in okrepitev sodelovanja šolskih svetovalnih
                        služb s centrom za duševno zdravje otrok in mladostnikov [...] z vklju-
                        čitvijo problematike duševnega zdravja v koncept dela šolske sveto-
                        valne službe ter s centrom za socialno delo [...] pri delu z otroki in mla-
                        dostniki z učnimi težavami in težavami v duševnem zdravju. Priprava
                        protokolov sodelovanja za učinkovitejše sodelovanje.
                          − Ukrep 7: Razvoj in izvajanje programov za ranljive skupine mladostni-
                        kov (na primer osipniki, manjšine, migranti).
                          − Ukrep 8: Razvoj in uvajanje novih pristopov in poti komunikacije za
                        promocijo duševnega zdravja med otroki in mladostniki (IKT, e-du-
                        ševno zdravje).
                          − Ukrep 9: Priprava priporočil in ukrepov za vzgojo in varovanje dušev-
                        nega zdravja otrok in mladostnikov v dobi digitalnih medijev s ciljem
                        preprečevanja nekemičnih zasvojenosti (igranje računalniških igric,
                        igranje iger na srečo, družabna omrežja).


                  17
   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177