Page 171 - Meje vedenja
P. 171

Oblike pomoči otrokom in mladostnikom na celotnem kontinuumu

             in vzgojno-izobraževalne organizacije. Pri indicirani preventivi pa identifikaci-
             ja mladostnikov z visokim tveganjem in posredovanje na individualni ravni v
             lokalni skupnosti predstavljata izjemno kompleksen izziv (Talić in Košir, 17).
               Obstajata dva glavna tipa učinkovitih lokalnih preventivnih pristopov. Prvi
             tip so okoljske strategije, ki vključujejo oblikovanje in izvajanje lokalnih poli-
             tik za celotno skupnost. Na lokalni ravni obstaja širok spekter ukrepov v okvi-
             ru okoljske preventive. Delovne skupine na ravni občin sodelujejo z industrijo
             zabave ter organizacijami, ki delujejo na področju preventive, kar omogoča
             proaktivno in usklajeno delovanje. Prvi korak je oblikovanje občinskih akcij-
             skih načrtov. Npr., za lokacije nočnega življenja lahko lokalna raven ureja od-
             piralni čas (zlasti za mladoletne), omogoča javni prevoz do prizorišč zabav,
             določa cene brezalkoholnih pijač ter sprejema pravila glede nasilja na ulicah
             in pitja alkohola na javnih površinah. Ti ukrepi so pogosto odvisni od kultur-
             nih navad in lokalnih običajev (Talić in Košir, 17).
               Drugi tip lokalnih preventivnih pristopov so »oaze stabilnosti«, ki vključu-
             jejo različne intervencije za zaščito ciljne populacije pred negativnimi zuna-
             njimi vplivi. Cilj je zagotoviti stalno pozitivno podporo in spodbujanje. Za
             uspešno delovanje oaz stabilnosti je treba upoštevati potrebe posameznikov
             in posebnosti lokalne skupnosti. Prenos preventivnih strategij iz drugih skup-
             nosti, kjer so bili doseženi pozitivni rezultati, ni vedno ustrezen, saj se lokalne
             skupnosti med seboj razlikujejo (Talić in Košir, 17).
               Resolucija o nacionalnem programu duševnega zdravja 18−8 (18)
             med prednostnimi področji navaja tudi ukrepe na področju promocije dušev-
             nega zdravja ter preventive duševnih motenj za otroke in mladostnike ter nji-
             hove družine v različnih okoljih. Poleg družine so pomemben steber krepitve
             čustvenega in socialnega razvoja otrok tudi vrtci, šole in druge vzgojno-izo-
             braževalne ustanove. V šolskem in vrtčevskem okolju je v programe mogoče
             preventive zajeti celotno populacijo. Te vsebine krepijo šolsko uspešnost in
             zmanjšujejo predčasno končanje šolanja, dolgoročno preprečujejo finančno
             nesamostojnost posameznikov v odrasli dobi, zvišujejo kakovost njihovega
             življenja in omogočajo boljše začetke generaciji njihovih otrok. Programi so
             učinkovitejši, če so v njihovo pripravo vključeni uporabniki, v tem primeru
             otroci in mladostniki. Pomembno je formalizirati koncept krepitve duševne-
             ga zdravja v vzgoji in izobraževanju, ki bo vključeval tudi vsebine duševnega
             zdravja v kurikulumu ter krepil veščine čustvenih in socialnih kompetenc ter
             vedenjsko podporo otrok. Gre za kompleksne izzive, ki temeljijo na tesnem
             medresorskem sodelovanju.
               Resolucija o nacionalnem programu duševnega zdravja 18−8 (18)
             na področju promocije in preventive za otroke in mladostnike ter njihove


                                                                            171
   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176