Page 74 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 74

5  Podjetniška priložnost za sooblikovanje turistične ponudbe
                       nudbo in urejene spletne strani, so prisotni na vsaj enem od
                       rezervacijskih turističnih portalov (npr. booking.com), sodelu-
                       jejo s civilno družbo v lokalni skupnosti in se vedno zavedajo,
                       da je »kupec kralj«.
                  H5  Turistični razvoj v lokalni skupnosti je mogoč zgolj z dobrim
                      upravljanjem celotne destinacije in v soodvisnosti od uspeš-
                      nosti odnosov z javnostmi, sredstev, namenjenih razvoju turiz-
                      ma, vzpostavljenih pravil sodelovanja na področju turizma v lo-
                      kalni skupnosti in lokalne politike, ki vzpodbuja inovativnost.


                5.4  Metodologija  5.4
                Doris Gomezelj Omerzel (2015) trdi, da je ključni faktor uspešnosti
                malih in srednje velikih podjetij na področju turizma inovativnost, ki
                je povezana s podjetnikom kot osebnostjo, z njegovim navezovanjem
                poslovnih stikov oz. mreženjem, s tehnološkim razvojem in z okoljem,
                v katerem podjetnik deluje.
                  Ta spoznanja lahko prenesemo na lokalno turistično destinacijo, ki
                mora funkcionirati kot podjetje. Destinacija mora imeti subjekt, ki z
                vso odgovornostjo opravlja funkcijo upravljanja turističnega razvoja in
                je vreden zaupanja ter sposoben povezovanja vseh sektorjev v lokal-
                ni skupnosti – javnega, zasebnega, civilnega. Pri tem mora destinacija
                strmeti k uporabi najnovejših tehnologij, hkrati pa imeti takšno pos-
                lovno okolje, ki bo spodbujalo turistični razvoj.
                  Izvedli smo kvantitativno raziskavo. Anketni vprašalnik je najpri-
                mernejša oblika pridobivanja podatkov in informacij takrat, ko je veči-
                na trditev standardiziranih, to je zaprtega tipa. Sestavljen je iz kratkih,
                zaprtih trditev, možnost izbire odgovorov pa temelji na obliki, ki je
                znana kot Likertova lestvica (Easterby-Smith idr., 2005).
                  Pri izvajanju anketiranja smo se poslužili metode zbiranja podatkov
                s spletnim anketiranjem z aplikacijo 1Ka, zbrane podatke pa smo ana-
                lizirali s sledečimi statističnimi metodami: opisna statistika, korelacij-
                ska analiza in regresijska analiza.
                  Opisne statistike smo uporabili za prikaz aritmetičnih sredin spre-
                menljivk, standardnega odklona, za razvrstitev glede na rang ter za
                prikaz modusa in mediane. S t-testom smo ugotovili, ali obstajajo sta-
                tistično pomembne razlike med dvema neodvisnima skupinama.
                  Z regresijsko analizo smo raziskali vpliv ene ali več neodvisnih spre-
                menljivk na odvisno spremenljivko. S to analizo smo nadgradili pred-


                            74
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79