Page 41 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 41
3 Vpliv gospodarske krize
na povpraševanje v alpski
turistični destinaciji 3
Slika 3.1 Kozolec, v ozadju Šmarjetna gora in Sv. Jošt (2023)
3.1 Gospodarska kriza in vpliv na turistično gospodarstvo 3.1
Svetovna gospodarska kriza je imela velik vpliv tudi na slovensko gos-
podarstvo, ki ga je prizadelo zmanjšanje tujega povpraševanja, pred-
vsem nemškega. Ker je glede prihoda turistov in njihovih prenočitev
tudi podeželski turizem postajal vse bolj povezan z mednarodnimi ter
globalnimi tokovi (Peters in Vellas, 2019), so za njegovo trdoživost in
preživetje pomembna stalna prilaganja na nove razmere in ustvarja-
nje izboljšav z novostmi, ki so povezane z različnimi vrstami inovacij.
Pri ustvarjanju turistične ponudbe in doživetij, povezanih s turistič-
nimi storitvami, lahko igrajo pomembno mesto turistične kmetije
in majhna družinska turistična podjetja (Pikkemaat in Zehrer, 2016;
Amaral in Da Rocha, 2022). To narekuje lokalne podjetniške spodbude
in nove pristope ter sinergije učinkov od spodaj navzgor, od lokalnih
deležnikov v turizmu, in od zgoraj navzdol pri oblikovanju politik in
41