Page 41 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 41

3  Vpliv gospodarske krize

                         na povpraševanje  v alpski

                         turistični destinaciji         3































            Slika 3.1  Kozolec, v ozadju Šmarjetna gora in Sv. Jošt (2023)


            3.1  Gospodarska kriza in vpliv na turistično gospodarstvo 3.1
            Svetovna gospodarska kriza je imela velik vpliv tudi na slovensko gos-
            podarstvo, ki ga je prizadelo zmanjšanje tujega povpraševanja, pred-
            vsem nemškega. Ker je glede prihoda turistov in njihovih prenočitev
            tudi podeželski turizem postajal vse bolj povezan z mednarodnimi ter
            globalnimi tokovi (Peters in Vellas, 2019), so za njegovo trdoživost in
            preživetje pomembna stalna prilaganja na nove razmere in ustvarja-
            nje izboljšav z novostmi, ki so povezane z različnimi vrstami inovacij.
            Pri ustvarjanju turistične ponudbe in doživetij, povezanih s turistič-
            nimi storitvami, lahko igrajo pomembno mesto turistične kmetije
            in majhna družinska turistična podjetja (Pikkemaat in Zehrer, 2016;
            Amaral in Da Rocha, 2022). To narekuje lokalne podjetniške spodbude
            in nove pristope ter sinergije učinkov od spodaj navzgor, od lokalnih
            deležnikov v turizmu, in od zgoraj navzdol pri oblikovanju politik in


                        41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46