Page 39 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 39

Sklep: sonaravna smer turističnega razvoja  2.9
            Hotel Drnča, Dvorska Vas
            Hotel in obnovljeni več kot 950 let star renesančni dvorec Drnča v
            Dvorski vasi pri Begunjah je moderno oblikovan hotel, ki razpolaga z
            32 sobami, iz katerih se razprostira razgled na deželo pod Julijskimi Al-
            pami in Karavankami. Kompleks zajema restavracijo s kavarno vrhun-
            skega dizajna, letni vrt, bar, bazen, savne, masaže, solarij in fitnes ter
            tri predavalnice za seminarje. Vrhunska ponudba storitev, neokrnjena
            narava in neprecenljiv mir zagotavljajo prijetno počutje ter sproščeno
            vzdušje. Naložba je bila vredna 14 milijonov evrov, od tega je investitor
            pridobil 2,7 milijona evrov evropskih strukturnih sredstev.

            2.9  Sklep: sonaravna smer turističnega razvoja  2.9
            Gorenjsko je letno obiskalo več kot pol milijona turistov, kar predsta-
            vlja 18,8 % vseh gostov v Sloveniji. Večina turistov (več kot tri četrti-
            ne) na Gorenjskem je bilo tujih. Znotraj gorenjske regije je kar 81,8 %
            turistov obiskalo turistično destinacijo Julijske Alpe z občinami Bled,
            Kranjska Gora in Bohinj. Gostje so na Gorenjskem bivali povprečno 2,71
            dneva, za kar so imeli na voljo 17.757 stalnih ležišč v avgustu (2008), od
            tega največ v hotelih (29,4 %), ki jim sledijo kampi (18,0 %) in zasebne
            turistične sobe (16,1 %). Stopnja zasedenosti turističnih zmogljivosti v
            letu 2008 je bila na Gorenjskem zelo nizka, le 26,0 %, kar je bila posle-
            dica sezonskega značaja in 29,4-odstotnega deleža kampov. Kljub temu
            da se je v regiji v zadnjih petih letih število turistov povišalo, pa se je
            število nočitev znižalo. Goste bi bilo zaželeno zadržati za daljši čas, za
            kar je treba pripraviti zanimivo turistično ponudbo. Gorenjska je tudi
            priljubljena destinacija za enodnevne obiske oz. izletniški turizem.
            Zelo obiskane so bile turistične zanimivosti Blejski grad, Vintgar, slap
            Savica ter Loški grad.
              Zgornjo Gorenjsko, ki tvori geografsko zaokroženo celoto s sedmimi
            občinami Bled, Bohinj, Gorje, Jesenice, Kranjska Gora, Radovljica in
            Žirovnica, je obiskalo 83,5 % vseh turistov v regiji, ki so v 80 % gorenj-
            skih turističnih kapacitet opravili 86,4 % vseh prenočitev (2008). Zgor-
            njo Gorenjsko bi bilo treba še bolj vsebinsko in programsko povezati.
              Zaradi naravnega Triglavskega narodnega parka in bogastva vodnih
            virov je Zgornja Gorenjska bistveno bolj kot ostale gorenjske občine
            občutljiva za ekološka vprašanja. Turizem je izstopajoča gospodarska
            panoga tega območja, saj je beležil 90 % prihodka od turizma celotne
            Gorenjske. Turizem je bil panoga z najhitrejšim razvojem, Zgornja Go-
            renjska pa je imela na tem področju tudi največje potenciale.


                                                            39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44