Page 42 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 42

3  Vpliv gospodarske krize na povpraševanje
                nove agende pri razvoju turistične destinacije, lokalnem in regional-
                nem razvoju (Amaral in Da Rocha, 2022; Estiri idr., 2022).
                  Turizem je predstavljal 4,9 % celotnega bruto domačega proizvo-
                da (BDP) Slovenije (Slovenska turistična organizacija, 2016) in je po-
                sledice krize občutil med zadnjimi, saj je mednarodni turizem pričel
                kazati upadanje v poletnih mesecih leta 2008, najhujše leto pa je bilo
                leto 2009. Kljub temu da je turizem precej občutljiva dejavnost, se je
                v krizi pokazala njegova tržna prilagodljivost. Slovenska turistična
                organizacija (STO) je že na začetku krize sprejela vrsto ukrepov za
                zmanjšanje vpliva krize, a je turizem v Sloveniji vseeno okreval poča-
                sneje kot evropski. To je posledica kasnejšega nastopa krize v turiz-
                mu pri nas, torej je bilo kasnejše tudi okrevanje (Mihalič in Kuščer,
                2010, str. 1).

                3.2  Metodologija  3.2
                S pomočjo statističnih podatkov je bila izdelana ekonomska analiza
                prihodkov od turistične takse, ki jih ustvarjajo turisti z nočitvami v
                nastanitvenih kapacitetah turistične destinacije.

                3.3  Prednosti turistične destinacije Kranjska Gora  3.3
                Prednosti turistične destinacije Kranjska Gora so njene naravne dano-
                sti, kulturna in arhitekturna dediščina, športna, planinska ter dolgole-
                tna turistična tradicija z dobro infrastrukturo.
                  Slabosti predstavljajo slabe ceste ter pritisk prometa v času sezon
                in velikih športnih prireditev. Zelo velik problem v občini je pretirana
                pozidava z apartmajskimi objekti. Nastanitvene kapacitete so v glav-
                nem v Kranjski Gori, v ostalih krajih v občini pa je gostinsko-turistična
                ponudba premalo razvita.
                  Povezovanje turističnih ponudnikov je prav gotovo ena od prilož-
                nosti za razvoj turizma. Dobro bi bilo izkušnje in modrost dopolniti z
                mladostno zagnanostjo ter novimi pristopi. Velik potencial predstavlja
                tudi na novo zgrajen Nordijski center Planica. Več pozornosti je treba
                posvetiti promociji v poletni sezoni in izboljšati marketing.
                  Verjetno največjo nevarnost in grožnjo imidžu zimsko-športne tu-
                ristične destinacije Kranjska Gora predstavljajo zelene zime. Zaradi
                opuščanja kmetijske dejavnosti se pojavlja zaraščanje, kar povzroča
                spreminjanje kulturne krajine. Konkurenca med turističnimi ponudni-
                ki je vedno ostrejša in težko se je kosati s ponudbo podobnih turistič-
                nih centrov v tujini (Vidmar, 2016).


                            42
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47