Page 42 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 42
3 Vpliv gospodarske krize na povpraševanje
nove agende pri razvoju turistične destinacije, lokalnem in regional-
nem razvoju (Amaral in Da Rocha, 2022; Estiri idr., 2022).
Turizem je predstavljal 4,9 % celotnega bruto domačega proizvo-
da (BDP) Slovenije (Slovenska turistična organizacija, 2016) in je po-
sledice krize občutil med zadnjimi, saj je mednarodni turizem pričel
kazati upadanje v poletnih mesecih leta 2008, najhujše leto pa je bilo
leto 2009. Kljub temu da je turizem precej občutljiva dejavnost, se je
v krizi pokazala njegova tržna prilagodljivost. Slovenska turistična
organizacija (STO) je že na začetku krize sprejela vrsto ukrepov za
zmanjšanje vpliva krize, a je turizem v Sloveniji vseeno okreval poča-
sneje kot evropski. To je posledica kasnejšega nastopa krize v turiz-
mu pri nas, torej je bilo kasnejše tudi okrevanje (Mihalič in Kuščer,
2010, str. 1).
3.2 Metodologija 3.2
S pomočjo statističnih podatkov je bila izdelana ekonomska analiza
prihodkov od turistične takse, ki jih ustvarjajo turisti z nočitvami v
nastanitvenih kapacitetah turistične destinacije.
3.3 Prednosti turistične destinacije Kranjska Gora 3.3
Prednosti turistične destinacije Kranjska Gora so njene naravne dano-
sti, kulturna in arhitekturna dediščina, športna, planinska ter dolgole-
tna turistična tradicija z dobro infrastrukturo.
Slabosti predstavljajo slabe ceste ter pritisk prometa v času sezon
in velikih športnih prireditev. Zelo velik problem v občini je pretirana
pozidava z apartmajskimi objekti. Nastanitvene kapacitete so v glav-
nem v Kranjski Gori, v ostalih krajih v občini pa je gostinsko-turistična
ponudba premalo razvita.
Povezovanje turističnih ponudnikov je prav gotovo ena od prilož-
nosti za razvoj turizma. Dobro bi bilo izkušnje in modrost dopolniti z
mladostno zagnanostjo ter novimi pristopi. Velik potencial predstavlja
tudi na novo zgrajen Nordijski center Planica. Več pozornosti je treba
posvetiti promociji v poletni sezoni in izboljšati marketing.
Verjetno največjo nevarnost in grožnjo imidžu zimsko-športne tu-
ristične destinacije Kranjska Gora predstavljajo zelene zime. Zaradi
opuščanja kmetijske dejavnosti se pojavlja zaraščanje, kar povzroča
spreminjanje kulturne krajine. Konkurenca med turističnimi ponudni-
ki je vedno ostrejša in težko se je kosati s ponudbo podobnih turistič-
nih centrov v tujini (Vidmar, 2016).
42