Page 36 - Trajnostni gospodarski razvoj turistične alpske regije
P. 36
2 Ekonomska analiza turističnega poslovanja alpske regije
Slika 2.1 Bled z otokom (2022)
zacija in dobiček, zmanjšan za izgubo/prihodki) se je zmanjšal za 71 %,
dejanska davčna stopnja dobička (davek/celotni dobiček) pa povečala
za 80,2 %. Celotna gospodarnost (prihodki/odhodki) se je gibala od
največ 1,544 (leta 2001) do najmanj 1,017 (leta 2003); leta 2007 je bil
realni kazalnik celotne gospodarnosti 1,182, leta 2008 pa 1,039 (pre-
t7 1.7 glednica 2.7).
2.8 Hotelske naložbe 2.8
V času gospodarske recesije, leta 2009, je bil na Gorenjskem pravi raz-
cvet hotelskih naložb, kar pomeni rast v sektorju hotelske ponudbe.
Navajamo nekaj primerov.
Park Hotel Bohinj
Park Hotel Bohinj v Bohinjski Bistrici stoji na robu Triglavskega na-
rodnega parka in na pragu Julijskih Alp v nedotaknjenem naravnem
okolju ter v neposredni bližini kar štirih smučišč (Vogel, Kobla, Sorica
in Senožeta). Sodoben in ekološko naravnan hotel, vreden nekaj manj
kot 16,5 milijona evrov, je visoke kategorije in v zasebni lasti, poseb-
no pozornost pa bo namenil poslovnemu turizmu. Hotel, ki ga med
drugim odlikujejo kinodvorana s ponudbo preko stotih filmov, nudi-
stična plaža in luksuzni predsedniški apartma, je preko podzemnega
hodnika povezan z vodnim parkom in tako ponuja edinstveno vodno
doživetje.
36