Page 72 - Gošnik, Dušan. 2020. Strategije in uspešnost podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 72
ategije in uspešnost podjetja

Matrika faktorskih uteži za področje »Dobavitelji« kaže, v kolikšni
meri posamezna trditev znotraj področja prispeva k skupnemu vplivu.
Največji vpliv ima trditev »Z našimi glavnimi dobavitelji vzpostavljamo
dolgoročna strateška partnerstva« (preglednica 30).

Preglednica 30: Področje »Dobavitelji« – matrika faktorskih uteži

Trditev Faktor

Z našimi glavnimi dobavitelji vzpostavljamo dolgoročna strateška partnerstva. 1
Naši glavni dobavitelji se hitro prilagajajo spremembam v panogi. 0,770
Naši glavni dobavitelji veljajo za vodilne na svojem področju poslovanja. 0,726
0,715

72 Dodatno interna konsistentnost (Cronbachova alfa – α) v prilogi 6
prikazuje konsistentnost (zanesljivost oz. ponovljivost rezultatov ob po-
dobnih podatkih) za področje »Dobavitelji«. Parameter Cronbachova
alfa je v našem primeru 0,780, kar pomeni, da je naš sklop trditev na pod­
ročju »Dobavitelji« dovolj konsistenten za nadaljnjo analizo.
Če povzamemo opravljeno analizo konsistentnosti in povezanosti trdi-
tev znotraj vsakega dejavnika, lahko rečemo naslednje: naš sklop trditev za
področje »Kupci« je premalo konsistenten. Pri področju »Kupci« torej
ne moremo govoriti o enodimenzionalnosti, ampak bomo posamezne trdi-
tve na področju »Kupci« skozi analizo obravnavali ločeno. To se je zgodi-
lo kljub temu, da smo izhajali iz predhodnih raziskav in trditev, ki so jih v
svojih raziskavah uporabili drugi raziskovalci (Jaworski in Kohli 1993; Li
in Calantone 1998; Danneels in Sethi 2003; Strecker 2009). Kljub podobni
stopnji odzivnosti anketirancev (%) imajo podobne raziskave v večjih eko-
nomijah ob podobni stopnji odzivnosti številčno večji vzorec. Ocenjujemo,
da bi lahko ta pomembno vplival na konsistentnost. Naš okvir raziskave je
po drugi strani edinstven: vezan je na izbor posameznih dejavnikov oko-
lja (slika 1), prav tako je edinstven, ker gre za drugo ekonomijo (glede na
omejitve raziskave, saj se osredotočamo na MSP v Sloveniji). Za področje
»Konkurenti« analiza KMO in Bartlettov test kažeta, da so trditve znot-
raj medsebojno dovolj povezane in da je faktorska analiza v nadaljevanju
smiselna. Enako velja za področji »Tehnologija« in »Dobavitelji«.

Preverjanje teoretičnega modela za dejavnik »Strategija podjetja do
kupcev«
Glede na naš razviti model povezav (slika 1) smo za dejavnik »Strategija
podjetja do kupcev«, ki zajema področja »Strategija diferenciacije«,
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77