Page 11 - Nemec Rudež, Helena, ur. 2015. Soustvarjanje v turizmu. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 11
Sistemski pristop
soustvarjanja v turizmu

Tadeja Jere Jakulin

Sistemi in sistemsko mišljenje
Sistem je skupina medsebojno delujočih, povezanih in soodvisnih delov, or-
ganiziranih v vzorcu ali strukturi, ki povzroča značilno množico obnašanj, ki
jo poimenujemo kot njhovo »funkcijo« ali »namen«. (Donella Meadows)

Vsi pojavi so lahko vidni z vidika množice odnosov med elementi ali kot
sistem. Vsi sistemi imajo skupne vzorce, obnašanje in lastnosti, ki jih lah-
ko razumemo in uporabimo za razvoj večjega vpogleda v obnašanje kom-
pleksnih pojavov ter približevanje enosti v znanosti. Vsi sistemi (biološki,
mehanski, storitveni, organizacijski, tehnični, evolucijski) so medsebojno
odvisni, kar pomeni, da spremembe enega sistema kratkoročno ali srednje-
ročno vplivajo na ostale. Bistvene lastnosti sistemov so (Anderson in John-
son, 1997):

- Vsi deli sistema morajo biti prisotni, da bi sistem lahko optimalno
služil svojemu namenu: če odstranimo elemente sistema, ne da bi
bil sistem pri tem oškodovan v svojem delovanju ali v svojih odno-
sih, imamo le zbirko elementov in ne sistem.

- Vsi deli sistema morajo biti organizirani na določen način, ki zago-
tavlja izpolnitev cilja sistema. Npr., če bi pri organiziranju mestne
administracije premestili sodelavce iz računovodstva na delovna
mesta svetovalcev za turizem, marketinške strokovnjake na mesto
računovodij, bi s tem vplivali na sistem. Ljudi v poslovnem okolju
lahko premeščamo, vendar šele po določenih usposabljanjih in tre-
ningih.
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16