Page 9 - Nemec Rudež, Helena, ur. 2015. Soustvarjanje v turizmu. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 9
Uvodnik

Čedalje bolj zaostrena konkurenca na turističnem trgu in zahtevni
potrošniki spodbujajo soustvarjanje na področju turizma, ki daje nove
priložnosti širši turistični dejavnosti in njenim deležnikom. Monografija
z naslovom Soustvarjanje v turizmu združuje šest prispevkov iz različnih
področij soustvarjanja na področju turizma in tako bralce ne le uvaja v to
področje, ampak jim tudi omogoča širše spoznavanje soustvarjanja v turiz-
mu in jih tako spodbuja k raziskovanju tega hitro razvijajočega se področja.

Prahalad in Ramaswamy sta leta 2004 v reviji Journal of Interactive
Marketing objavila odmeven članek z naslovom »Co-Creation Experien-
ces: The Next Practice in Value Creation«, v katerem sta izpostavila izku-
šnjo soustvarjanja s potrošniki kot osnovo za ustvarjanje nove vrednosti za
potrošnike. Soustvarjanje vrednosti je danes nadvse pomembno v turistič-
ni dejavnosti, kjer se lahko odraža skozi skupno inoviranje, skupno sno-
vanje turističnih proizvodov in skupno promocijo ter se intenzivira sko-
zi nove medije.

Pričujoča monografija prikazuje pomen in različne vidike soustvarja-
nja v turizmu, ki so jih prispevali slovenski raziskovalci s področja turizma.
V prvem prispevku tako avtorica razlaga sistemski pristop soustvarjanja v
turizmu in podaja osnovo za širše razumevanjenje soustvarjanja. Pri tem
predstavi sistemsko mrežo soustvarjanja v turizmu in opozori na pasti za-
dovoljnosti z analitičnim načinom razmišljanja.

Naslednji prispevek preučuje interakcijski pogled na soustvarjalno tr-
žno komuniciranje v turizmu. Avtorica tako sledi aktualnim vprašanjem
na področju soustvarjanja. Na izbranem primeru, ob uporabi ustreznih
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14