Page 133 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana: Jakob Jež (1928-) Tokovi sodobne zborovske glasbe, leto 14, zvezek 29 / Year 14, Issue 29, 2018
P. 133
Helmut Schaumberger, HOW TO SING PROFESSIONALLY WITH CHILDREN ...
Schratz, Michael (2011): Professionalität und Professionalisierung von Lehrerinnen und
Lehrern in internationaler Perspektive. In: Michael Schratz, Angelika Paseka und Ilse
Schrittesser (Hg.): Pädagogische Professionalität. Quer denken - umdenken - neu
denken: Impulse für next practice im Lehrerberuf. Wien: Facultas.wuv, p. 46–94.
Terhart, Ewald (2007): Erfassung und Beurteilung der beruflichen Kompetenz von
Lehrkräften. In: Manfred Lüders (Hg.): Forschung zur Lehrerbildung.
Kompetenzentwicklung und Programmevaluation. Münster: Waxmann, p. 37–62.
Wieblitz, Christiane (2007): Lebendiger Kinderchor. Kreativ, spielerisch, tänzerisch;
Anregungen und Modelle. Boppard am Rhein: Fidula.
Povzetek in zakljuèek
Cilj prièujoèega èlanka je prepoznati kompetence, ki zborovodji otroških in mladinskih
pevskih zborov pomagajo pri delu. V pomoè so nam bili nemški uèbeniki za petje z otroki
in mladostniki. Obstojeèi kompetenèni modeli s podroèij izobra evanja uèiteljev in
glasbene pedagogike so bili temelj za oblikovanje kljuènih kompetenc, ki so navedene v
tabeli 4. Kljuène kompetence bodo pripomogle k profesionalizaciji zborovodij otroških in
mladinskih pevskih zborov v nemško govoreèih de elah, kjer se je od zaèetka 21. stoletja
uveljavil poklic zborovodje otroških in mladinskih pevskih zborov ob boku poklica
glasbenega uèitelja. Èlanek sicer ne poda informacij o vsebini izobra evalnih programov,
uènih metodah, ki so primerne za pridobitev kompetenc za vodenje otroških in mladinskih
pevskih zborov, in prav tako ne o èasovnem okviru. Primeri dobre prakse v izobra evanju
zborovodij otroških in mladinskih pevskih zborov v nemško govoreèih de elah so
navedeni v disertaciji Helmuta Schaumbergerja (2018). Kompetenèni model bi lahko
dopolnili s pomoèjo anketiranja diplomantov relevantnih programov. Poleg tega bi lahko
izvedli anketo na otrocih in mladostnikih, ki pojejo v zborih. Izsledki bi lahko zagotovili
podatke o uèinkovitosti razliènih izobra evalnih vsebin in po mo nosti pomagali
oblikovati nove kategorije. Pomembne podatke pa bi lahko prinesel tudi pregled primerov
dobrih praks iz tujine (npr. model izobra evanja uèiteljev v ZDA).
133
Schratz, Michael (2011): Professionalität und Professionalisierung von Lehrerinnen und
Lehrern in internationaler Perspektive. In: Michael Schratz, Angelika Paseka und Ilse
Schrittesser (Hg.): Pädagogische Professionalität. Quer denken - umdenken - neu
denken: Impulse für next practice im Lehrerberuf. Wien: Facultas.wuv, p. 46–94.
Terhart, Ewald (2007): Erfassung und Beurteilung der beruflichen Kompetenz von
Lehrkräften. In: Manfred Lüders (Hg.): Forschung zur Lehrerbildung.
Kompetenzentwicklung und Programmevaluation. Münster: Waxmann, p. 37–62.
Wieblitz, Christiane (2007): Lebendiger Kinderchor. Kreativ, spielerisch, tänzerisch;
Anregungen und Modelle. Boppard am Rhein: Fidula.
Povzetek in zakljuèek
Cilj prièujoèega èlanka je prepoznati kompetence, ki zborovodji otroških in mladinskih
pevskih zborov pomagajo pri delu. V pomoè so nam bili nemški uèbeniki za petje z otroki
in mladostniki. Obstojeèi kompetenèni modeli s podroèij izobra evanja uèiteljev in
glasbene pedagogike so bili temelj za oblikovanje kljuènih kompetenc, ki so navedene v
tabeli 4. Kljuène kompetence bodo pripomogle k profesionalizaciji zborovodij otroških in
mladinskih pevskih zborov v nemško govoreèih de elah, kjer se je od zaèetka 21. stoletja
uveljavil poklic zborovodje otroških in mladinskih pevskih zborov ob boku poklica
glasbenega uèitelja. Èlanek sicer ne poda informacij o vsebini izobra evalnih programov,
uènih metodah, ki so primerne za pridobitev kompetenc za vodenje otroških in mladinskih
pevskih zborov, in prav tako ne o èasovnem okviru. Primeri dobre prakse v izobra evanju
zborovodij otroških in mladinskih pevskih zborov v nemško govoreèih de elah so
navedeni v disertaciji Helmuta Schaumbergerja (2018). Kompetenèni model bi lahko
dopolnili s pomoèjo anketiranja diplomantov relevantnih programov. Poleg tega bi lahko
izvedli anketo na otrocih in mladostnikih, ki pojejo v zborih. Izsledki bi lahko zagotovili
podatke o uèinkovitosti razliènih izobra evalnih vsebin in po mo nosti pomagali
oblikovati nove kategorije. Pomembne podatke pa bi lahko prinesel tudi pregled primerov
dobrih praks iz tujine (npr. model izobra evanja uèiteljev v ZDA).
133