Page 41 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 10, zvezek 21 / Year 10, Issue 21, 2014
P. 41
a Bohak, SOLISTIÈNA POUSTVARJALNOST BARITONISTA SAMA VREMŠAKA
novembra 1986 je Vremšak nastopil kot eden izmed solistov na koncertu Partizanskega
pevskega zbora kot osrednji prireditvi festivala Revolucija in glasba, ki je potekala v
veliki dvorani Cankarjevega doma.53
V letu 1987 je kot e v preteklih letih nastopal kot solist na raznih prireditvah v rodnem
Kamniku – eden takih je bil v oktobru ob 105-letnici delovanja kamniške Lire in
120-letnici ustanovitve Narodne èitalnice v Kamniku, ko je nastopil ob spremljavi sina,
pianista Borisa Vremšaka.54
V letu 1988 je potrebno izpostaviti ponovno sodelovanje Vremšaka in Berganta na
Kogojevih dnevih – koncertirala sta v dekanijski cerkvi v Kanalu ob Soèi. Izvajala sta del
dela Sama Vremšaka, Marija Kogoja, Sreèa Koporca, Hugolina Sattnerja, Petra Kopaèa,
Primo a Ramovša in Marijana Gabrijelèièa. Pavel Mihelèiè je po koncertu zapisal takole:
»[…] Iz zapušèine Marija Kogoja sta Samo Vremšak in Hubert Bergant predstavila dve
neznani pesmi – »Èe sonèna se razpenjajo vam pota« in »Veènemu bogu«. Obe sta
kogojevsko zaostreni, pevsko lokovani in harmonsko bogati, zagledani v èlovekovo
intimo. Obe, zlasti druga, sta vredni in bogatita portret tega našega mojstra pozne
romantike in ekspresionizma. […] Slišali smo tudi dve ariji (iz kantate »V pepelnièni
noèi« in iz oratorija »Assumptio«) Hugolina Sattnerja. Ob orgelski spremljavi ju je zapel
Samo Vremšak, pomenili pa sta bolj informacijo o Sattnerjevem skladateljskem
delovanju, ki se je zadr evalo v (tedanjem) okviru uporabne glasbe. […] Vremšakova Ena
druga velikonoèna pejsem (na besedilo Marka Kumprehta iz leta 1595) pa zdru uje
arhaièno besedilo z današnjim skladateljevim jezikom. […]«55 Prav tako sta Samo
Vremšak in Hubert Bergant v novembru koncertirala v Franèiškanski cerkvi v Kamniku,
kjer sta se predstavila z deli Alexandra Guilmanta, Hugolina Sattnerja, Petra Kopaèa,
Marija Kogoja, Oliverja Messiaena in Sama Vremšaka.56
Konec 80. let so èlani dru ine Vremšak, in sicer oèe Samo, bariton, in hèi Vladka ter
sin Boris, klavirska spremljava, v februarju nastopili na otvoritvi retrospektivne razstave
kamniškega akademskega kiparja Leona Homarja.57 V letu 1989 je Vremšak nastopil kot
eden izmed solistov na koncertu ob 45-letnici delovanja Partizanskega pevskega zbora v
veliki dvorani Cankarjevega doma, kjer je sodeloval pri praizvedbi skladbe Pavla Šivica
Naša kratka veènost in pri izvedbi Idil Jurija Vodovnika skladatelja Jakoba Je a.58
1990–2000
Obdobje 90. let zagotovo predstavlja višek Vremšakove solistiène poustvarjalnosti, saj je
nastopil na skoraj tridesetih koncertih in drugih nastopih, èeprav je bil sam e gospod sredi
šestdesetih let.
V letu 1990 sta na povabilo Zveze kulturnih organizacij Kamnik Vremšak in Leon
Engelman v kamniški dvorani Veronika izvedla tri samospevne veèere pod skupnim
naslovom Od èitalnic do danes (12., 19. in 26. januar), kjer sta poustvarila kar
oseminštirideset samospevov. Na prvem koncertu sta se predstavila s samospevi
skladateljev, delujoèih od sredine 19. stoletja, kot so Benjamin Ipavec, Fran Serafin
53 V. Š., »Nastop Partizanskega pevskega zbora«, Delo 28 (1986), št. 276, str. 12.
54 M. Romšak, »Kamnièani ivimo z Liro«, Kamniški obèan 27 (1987), št. 10, str. 5.
55 P. Mihelèiè, »Slovenska orgelska glasba«, Delo 30 (1988), št. 226, str. 9.
56 NN, »Vremšak in Bergant v Kamniku«, Delo 30 (1988), št. 257, Petkov teden, brez paginacije.
57 NN, »Otvoritev retrospektivne razstave malih plastik«, Kamniški obèan 29 (1989), št. 3, str. 1.
58 Toma Rauch, »Od tradicije do aktualnosti«, Delo 31 (1989), brez datiranja in paginacije.
41
novembra 1986 je Vremšak nastopil kot eden izmed solistov na koncertu Partizanskega
pevskega zbora kot osrednji prireditvi festivala Revolucija in glasba, ki je potekala v
veliki dvorani Cankarjevega doma.53
V letu 1987 je kot e v preteklih letih nastopal kot solist na raznih prireditvah v rodnem
Kamniku – eden takih je bil v oktobru ob 105-letnici delovanja kamniške Lire in
120-letnici ustanovitve Narodne èitalnice v Kamniku, ko je nastopil ob spremljavi sina,
pianista Borisa Vremšaka.54
V letu 1988 je potrebno izpostaviti ponovno sodelovanje Vremšaka in Berganta na
Kogojevih dnevih – koncertirala sta v dekanijski cerkvi v Kanalu ob Soèi. Izvajala sta del
dela Sama Vremšaka, Marija Kogoja, Sreèa Koporca, Hugolina Sattnerja, Petra Kopaèa,
Primo a Ramovša in Marijana Gabrijelèièa. Pavel Mihelèiè je po koncertu zapisal takole:
»[…] Iz zapušèine Marija Kogoja sta Samo Vremšak in Hubert Bergant predstavila dve
neznani pesmi – »Èe sonèna se razpenjajo vam pota« in »Veènemu bogu«. Obe sta
kogojevsko zaostreni, pevsko lokovani in harmonsko bogati, zagledani v èlovekovo
intimo. Obe, zlasti druga, sta vredni in bogatita portret tega našega mojstra pozne
romantike in ekspresionizma. […] Slišali smo tudi dve ariji (iz kantate »V pepelnièni
noèi« in iz oratorija »Assumptio«) Hugolina Sattnerja. Ob orgelski spremljavi ju je zapel
Samo Vremšak, pomenili pa sta bolj informacijo o Sattnerjevem skladateljskem
delovanju, ki se je zadr evalo v (tedanjem) okviru uporabne glasbe. […] Vremšakova Ena
druga velikonoèna pejsem (na besedilo Marka Kumprehta iz leta 1595) pa zdru uje
arhaièno besedilo z današnjim skladateljevim jezikom. […]«55 Prav tako sta Samo
Vremšak in Hubert Bergant v novembru koncertirala v Franèiškanski cerkvi v Kamniku,
kjer sta se predstavila z deli Alexandra Guilmanta, Hugolina Sattnerja, Petra Kopaèa,
Marija Kogoja, Oliverja Messiaena in Sama Vremšaka.56
Konec 80. let so èlani dru ine Vremšak, in sicer oèe Samo, bariton, in hèi Vladka ter
sin Boris, klavirska spremljava, v februarju nastopili na otvoritvi retrospektivne razstave
kamniškega akademskega kiparja Leona Homarja.57 V letu 1989 je Vremšak nastopil kot
eden izmed solistov na koncertu ob 45-letnici delovanja Partizanskega pevskega zbora v
veliki dvorani Cankarjevega doma, kjer je sodeloval pri praizvedbi skladbe Pavla Šivica
Naša kratka veènost in pri izvedbi Idil Jurija Vodovnika skladatelja Jakoba Je a.58
1990–2000
Obdobje 90. let zagotovo predstavlja višek Vremšakove solistiène poustvarjalnosti, saj je
nastopil na skoraj tridesetih koncertih in drugih nastopih, èeprav je bil sam e gospod sredi
šestdesetih let.
V letu 1990 sta na povabilo Zveze kulturnih organizacij Kamnik Vremšak in Leon
Engelman v kamniški dvorani Veronika izvedla tri samospevne veèere pod skupnim
naslovom Od èitalnic do danes (12., 19. in 26. januar), kjer sta poustvarila kar
oseminštirideset samospevov. Na prvem koncertu sta se predstavila s samospevi
skladateljev, delujoèih od sredine 19. stoletja, kot so Benjamin Ipavec, Fran Serafin
53 V. Š., »Nastop Partizanskega pevskega zbora«, Delo 28 (1986), št. 276, str. 12.
54 M. Romšak, »Kamnièani ivimo z Liro«, Kamniški obèan 27 (1987), št. 10, str. 5.
55 P. Mihelèiè, »Slovenska orgelska glasba«, Delo 30 (1988), št. 226, str. 9.
56 NN, »Vremšak in Bergant v Kamniku«, Delo 30 (1988), št. 257, Petkov teden, brez paginacije.
57 NN, »Otvoritev retrospektivne razstave malih plastik«, Kamniški obèan 29 (1989), št. 3, str. 1.
58 Toma Rauch, »Od tradicije do aktualnosti«, Delo 31 (1989), brez datiranja in paginacije.
41