Page 40 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 10, zvezek 21 / Year 10, Issue 21, 2014
P. 40
O VREMŠAK (1930–2004)
Wolfgang Amadeus Mozart: Intrada in fuga v C-duru za orgle, Felix Mendelssohn
Bartholdy: Sonata št. 6 v d-molu za orgle, Gabrijel Fauré: Requiem (Libera me Domine),
César Franck: Koral v a-molu, Hugolin Sattner: odlomek iz oratorija Assumptio
(Dormitio) za glas in orgle ter Samo Vremšak: Tema con variazioni.45
Junija leta 1982 se je Vremšak prviè udele il Kogojevih dnevov v Kanalu ob Soèi in
postal redni koncertant tega festivala tudi v kasnejših letih. Ob spremljavi pianista Leona
Engelmana je nastopil na Veèeru samospeva in zborovskih pesmi, kjer se je poleg njiju
predstavil še dekliški pevski zbor Heribert Svetel pod vodstvom Ivana Vrbanèièa.46
Vremšak in Engelman sta poustvarila samospeve Marija Kogoja, Janka Ravnika, Antona
Lajovica, Lucijana Marije Škerjanca, Marjana Kozine in Marijana Gabrijelèièa. Ivan Siliè
je po koncertu zapisal: »[…] Samo Vremšak se je z lepo izenaèenim glasom in s smiselno
zastavljenim interpretiranjem, prepojenim s pristnim muzikalno poetskim duhom,
predstavil kot izrazit koncertni pevec, ki mu je enakovredno bilo ob strani oblikovalno
pretehtano sodelovanje pianista – ko je le-ta te il h gradnji nazorno uèinkujoèe celote.
[…]«47
Samo Vremšak je kot solist nastopil tudi v okviru festivala Revolucija in glasba, ki je v
letu 1983 potekal v Slovenj Gradcu. Ob spremljavi Leona Engelmana je kot eden izmed
solistov nastopil v dvorani slovenjgraške Glasbene šole.48
Leta 1985 je med drugim potekala 320-letnica Zdravilišèa Rogaška Slatina, kjer so ob
tej obletnici potekali Rogaški glasbeni veèeri. Vremšakov spremljevalec Hubert Bergant
je imel ob tej obletnici dva orgelska koncerta, in sicer s Slovenskih oktetom in s Samom
Vremšakom ter Angelo Tomaniè.49 V novembru istega leta je v poèastitev evropskega leta
glasbe Društvo ljubiteljev stare glasbe Radovljica v radovljiški cerkvi v priredilo koncert,
na katerem sta nastopila Samo Vremšak, bariton, in Hubert Bergant, orgle. Izvajala sta
dela Georga Fridericha Händla, Heinricha Schütza, Domenica Scarlattija in Johanna
Sebastiana Bacha.50
Leto 1986 je prineslo nove koncerte in nova udejstvovanja Sama Vremšaka – v marcu
je ponovno sodeloval z zborom Consortium musicum. Nastopil je pri izvedbi Bachovega
Pasijona po Janezu v ljubljanski stolnici – Vremšak je poustvaril vlogo Jezusa.51 Marijan
Gabrijelèiè je po koncertu izpostavil odliènost Vremšaka: »[…] Solistièno skupino je
intonanèno in muzikalno neskaljeno vodil Samo Vremšak.[…]«52 V juliju 1986 je uigran
tandem Vremšak-Bergant izvedel v goriški stolnici samostojni koncert. Na sporedu je bilo
enajst skladb iz klasiènega in modernega repertoarja – od orgelskih skladb Matije Tomca,
nabo nih skladb Heinricha Schütza, Male partite za orgle Hansa Haselboecka do odlomka
iz Bachove Velike maše (Et in Spiritum Sanctum) za bariton in orgle, Lisztovega
Orpheusa za orgle in odlomka iz oratorija Jeftejeva prisega Hugolina Sattnerja, Veènemu
bogu Marija Kogoja, Veni Sancte Spiritus za orgle Marca Sofianopula, treh èrnskih
duhovnih v priredbi Charlesa L. Johnsona ter Te Deum za orgle Sulyoka Imre. Konec
45 NN, »Ob koncertu Bergant-Vremšak«, Katoliški glas 32 (1980), št. 44, str. 6.
46 NN, »Zaèeli so se Kogojevi dnevi«, Primorske novice 36 (1982), št. 52, str. 5.
47 Ivan Siliè, »Zadovoljiva raven Kogojevih dni«, Primorske novice 36 (1982), št. 55, str. 5.
48 I. P., »Prispevek v glasbeno zakladnico«, Delo 25 (1983), št. 264, str. 6.
49 Mira Mracsek, »Ob 320-letnici Zdravilišèa Rogaška Slatina »Rogaški glasbeni veèeri««, Delo 27 (1985),
št. 199, str. 7.
50 V. F., »V soboto koncert v radovljiški cerkvi«, Delo 27 (1985), št. 266, str. 13.
51 F. Kri nar, »Bachov pasijon po Janezu«, Ljubljanski dnevnik 35 (1986), št. 74, str. 12.
52 M. Gabrijelèiè, »Izpovedna enostavnost«, Delo 28 (1986), št. 65, str. 6.
40
Wolfgang Amadeus Mozart: Intrada in fuga v C-duru za orgle, Felix Mendelssohn
Bartholdy: Sonata št. 6 v d-molu za orgle, Gabrijel Fauré: Requiem (Libera me Domine),
César Franck: Koral v a-molu, Hugolin Sattner: odlomek iz oratorija Assumptio
(Dormitio) za glas in orgle ter Samo Vremšak: Tema con variazioni.45
Junija leta 1982 se je Vremšak prviè udele il Kogojevih dnevov v Kanalu ob Soèi in
postal redni koncertant tega festivala tudi v kasnejših letih. Ob spremljavi pianista Leona
Engelmana je nastopil na Veèeru samospeva in zborovskih pesmi, kjer se je poleg njiju
predstavil še dekliški pevski zbor Heribert Svetel pod vodstvom Ivana Vrbanèièa.46
Vremšak in Engelman sta poustvarila samospeve Marija Kogoja, Janka Ravnika, Antona
Lajovica, Lucijana Marije Škerjanca, Marjana Kozine in Marijana Gabrijelèièa. Ivan Siliè
je po koncertu zapisal: »[…] Samo Vremšak se je z lepo izenaèenim glasom in s smiselno
zastavljenim interpretiranjem, prepojenim s pristnim muzikalno poetskim duhom,
predstavil kot izrazit koncertni pevec, ki mu je enakovredno bilo ob strani oblikovalno
pretehtano sodelovanje pianista – ko je le-ta te il h gradnji nazorno uèinkujoèe celote.
[…]«47
Samo Vremšak je kot solist nastopil tudi v okviru festivala Revolucija in glasba, ki je v
letu 1983 potekal v Slovenj Gradcu. Ob spremljavi Leona Engelmana je kot eden izmed
solistov nastopil v dvorani slovenjgraške Glasbene šole.48
Leta 1985 je med drugim potekala 320-letnica Zdravilišèa Rogaška Slatina, kjer so ob
tej obletnici potekali Rogaški glasbeni veèeri. Vremšakov spremljevalec Hubert Bergant
je imel ob tej obletnici dva orgelska koncerta, in sicer s Slovenskih oktetom in s Samom
Vremšakom ter Angelo Tomaniè.49 V novembru istega leta je v poèastitev evropskega leta
glasbe Društvo ljubiteljev stare glasbe Radovljica v radovljiški cerkvi v priredilo koncert,
na katerem sta nastopila Samo Vremšak, bariton, in Hubert Bergant, orgle. Izvajala sta
dela Georga Fridericha Händla, Heinricha Schütza, Domenica Scarlattija in Johanna
Sebastiana Bacha.50
Leto 1986 je prineslo nove koncerte in nova udejstvovanja Sama Vremšaka – v marcu
je ponovno sodeloval z zborom Consortium musicum. Nastopil je pri izvedbi Bachovega
Pasijona po Janezu v ljubljanski stolnici – Vremšak je poustvaril vlogo Jezusa.51 Marijan
Gabrijelèiè je po koncertu izpostavil odliènost Vremšaka: »[…] Solistièno skupino je
intonanèno in muzikalno neskaljeno vodil Samo Vremšak.[…]«52 V juliju 1986 je uigran
tandem Vremšak-Bergant izvedel v goriški stolnici samostojni koncert. Na sporedu je bilo
enajst skladb iz klasiènega in modernega repertoarja – od orgelskih skladb Matije Tomca,
nabo nih skladb Heinricha Schütza, Male partite za orgle Hansa Haselboecka do odlomka
iz Bachove Velike maše (Et in Spiritum Sanctum) za bariton in orgle, Lisztovega
Orpheusa za orgle in odlomka iz oratorija Jeftejeva prisega Hugolina Sattnerja, Veènemu
bogu Marija Kogoja, Veni Sancte Spiritus za orgle Marca Sofianopula, treh èrnskih
duhovnih v priredbi Charlesa L. Johnsona ter Te Deum za orgle Sulyoka Imre. Konec
45 NN, »Ob koncertu Bergant-Vremšak«, Katoliški glas 32 (1980), št. 44, str. 6.
46 NN, »Zaèeli so se Kogojevi dnevi«, Primorske novice 36 (1982), št. 52, str. 5.
47 Ivan Siliè, »Zadovoljiva raven Kogojevih dni«, Primorske novice 36 (1982), št. 55, str. 5.
48 I. P., »Prispevek v glasbeno zakladnico«, Delo 25 (1983), št. 264, str. 6.
49 Mira Mracsek, »Ob 320-letnici Zdravilišèa Rogaška Slatina »Rogaški glasbeni veèeri««, Delo 27 (1985),
št. 199, str. 7.
50 V. F., »V soboto koncert v radovljiški cerkvi«, Delo 27 (1985), št. 266, str. 13.
51 F. Kri nar, »Bachov pasijon po Janezu«, Ljubljanski dnevnik 35 (1986), št. 74, str. 12.
52 M. Gabrijelèiè, »Izpovedna enostavnost«, Delo 28 (1986), št. 65, str. 6.
40