Page 232 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 232

Alenka Lipovec in Barbara Arcet

                    Einarsson idr. (2024) poročajo o mešanih rezultatih pri uporabi GUI za prila-
                  gajanje matematičnih problemov s področja verjetnosti in statistike različnim
                  študijskim področjem na fakultetni ravni, kot so biologija, ekonomija, pravo
                  in inženirstvo. Prilagoditve je ocenjevalo 23 strokovnjakov, ki ugotavljajo,
                  da je imelo približno tri četrtine preoblikovanih nalog dodano izobraževal-
                  no vrednost v primerjavi z osnovno nalogo. Po drugi strani pa so strokov-
                  njaki ugotovili tudi, da je le nekoliko več kot polovica prilagojenih nalog
                  predstavljala scenarij iz resničnega sveta. Dodatna anketa, izvedena med 44
                  študenti računalništva, je razkrila raznolik spekter preferenc med izvirnimi
                  in preoblikovanimi nalogami; študenti so sicer včasih bolje ocenili karierno-
                  -personalizirane matematične naloge, ki jih je ustvarila GUI, vendar so izrazili
                  zaskrbljenost glede dodajanja daljših kontekstualnih podrobnosti k nalogam
                  (Einarsson idr., 2024).
                    Nataliya Hristova Pavlova (2024) je preučevala uporabo obrnjenega dialoš-
                  kega učenja ob uporabi ChatGPT pri usposabljanju bodočih učiteljev mate-
                  matike in informatike. Sledila je načelom obrnjenega učenja in dialoškega
                  učenja. Obrnjeno dialoško učenje združuje prenos informacij iz učilnice v
                  predhodno delo učečih se, značilno za obrnjeno učenje (Abeysekera in Daw-
                  son, 2015), z aktivnim dialogom, ki je značilen za dialoški pristop (Hattie idr.,
                  2016). Raziskava je vključevala 21 študentov, bodočih učiteljev matematike,
                  informatike in informacijske tehnologije. Najprej so študentom predstavili
                  primere, kjer je sistem GUI naredil napake ali ponudil rešitve, ki so bile nejas-
                  ne. Sledila sta kritična analiza teh rešitev ter usmerjanje študentov k reformu-
                  laciji vprašanj, da bi pridobili pravilne in uporabniku prijazne odgovore. Na
                  koncu so študente spodbudili, da sami poiščejo podobne primere. Izkazalo
                  se je, da študentje težko ustvarijo primere, kjer GUI naredi napake, vendar
                  je delo s ChatGPT vseeno pripomoglo k razvoju njihovih sposobnosti refor-
                  mulacije vprašanj in kritičnega vrednotenja odgovorov. Rezultati so dodatno
                  pokazali razlike med študenti informatike in matematike. Vsi bodoči učite-
                  lji informatike so pred raziskavo namreč poznali to orodje, medtem ko ga je
                  poznal le en študent matematike.
                    Daher in Gierdien (2024) sta v kontekstu reševanja nalog s kvadratno enač-
                  bo poročala, da je imel ChatGPT-4 težave z reševanjem nalog, ki govorijo o
                  obstoju rešitve  enačbe,  je pa lepo  vključeval logične  povezovalce, kot  sta
                  »torej« in »ker«, ter časovne označevalce, kot sta »zdaj« in »nato«. Zhang idr.
                  (2024) so se osredotočali na uporabo GUI, predhodno usposobljene na av-
                  tentičnih podatkih o matematičnih dialogih učencev. Preučevali so vpliv ve-
                  likosti podatkovnih nizov za fino prilagajanje in predhodno usposabljanje na
                  naloge obdelave naravnega jezika (angl. natural language processing – NLP)


                  232
   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237