Page 230 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 230

Alenka Lipovec in Barbara Arcet

                  crosoft Copilot, Gemini. Jauhiainen in Garagorry Guerra (2024) sta v pregledni
                  raziskavi, ki je zajela raziskave do marca 2023, ugotovila, da so se empirične
                  raziskave večinoma osredotočale na visokošolsko izobraževanje. Izmed razis-
                  kav, ki jih ta pregledna raziskava ni zajela in podajajo obetavne rezultate na
                  osnovnošolski ravni, navedemo le dve. Enkelejda Kasneci idr. (2023) poročajo,
                  da sta se izboljšala besedišče in kritično mišljenje učencev, ki so uporabljali
                  orodja GUI. Rania Abdelghani idr. (2024) pa poročajo o večji radovednosti in
                  boljšem povezovanju tem pri 9–10-letnikih, ki so uporabljali orodja GUI.
                    V poročilu IEA ICILS 2023 (Klemenčič Mirazchiyski, 2024) ravnatelji navajajo,
                  da GUI učiteljem olajša pripravo gradiv, načrtovanje pouka, prilagajanje pro-
                  gramov, podajanje povratnih informacij in ocenjevanje. Slabosti, ki so jih na-
                  vajali ravnatelji, vključujejo težave z avtorstvom, uporabo neustreznih virov
                  in poslabšanje profesionalnega položaja zaradi omejitev orodij. Prav tako so
                  ravnatelji mnenja, da lahko učenci postanejo odvisni od orodij, prejmejo na-
                  pačne ali pristranske informacije in oddajajo neavtentične izdelke. Največja
                  odstopanja Slovenije se nanašajo na delež učencev, za katere ravnatelji poro-
                  čajo, da jim bodo orodja GUI pomagala. V Sloveniji tako ravnatelji le za 32 %
                  učencev menijo, da bodo orodja pripomogla k večjemu zanimanju za učenje,
                  medtem ko je mednarodno povprečje 63 %. Še večje odstopanje je pri deležu
                  učencev, za katere ravnatelji poročajo, da jim bodo orodja izboljšala učenje –
                  v Sloveniji ta delež znaša zgolj 19 %, medtem ko je mednarodno povprečje
                  precej višje, in sicer 54 % (Klemenčič Mirazchiyski, 2024, str. 124).

                  GUI pri pouku matematike
                  Rane (2023) navaja glavne namene GUI v matematičnem izobraževanju,
                  od katerih izpostavljamo: (a) interaktivno učenje in reševanje problemov,
                  kjer GUI deluje kot osebni tutor, ki učence vodi skozi korake reševanja ma-
                  tematičnih problemov; (b) vizualne ponazoritve oz. upodobitve, kjer GUI z
                  opisovanjem in s pojasnjevanjem kompleksnih matematičnih tem (npr. ge-
                  ometrijskih oblik) pomaga izboljšati razumevanje abstraktnih konceptov; (c)
                  prilagojeno oz. personalizirano učenje, saj se GUI prilagaja individualnim uč-
                  nim potrebam učencev in nudi prilagojene naloge ter rešitve, kar omogoča
                  napredovanje po lastnem tempu; (d) razvijanje matematične ustvarjalnosti
                  in kritičnega mišljenja s postavljanjem izzivov ter odprtih problemov. Pomen
                  GUI v poučevanju in učenju matematike se kaže predvsem v zmožnosti orodij
                  GUI za avtomatizirano prilagajanja nalog glede na raven znanja posamezne-
                  ga učenca. To omogoča personalizirano učenje, ki lahko vodi do izboljšanja
                  učnih dosežkov.


                  230
   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235