Page 236 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 236

Alenka Lipovec in Barbara Arcet

                  ming with AI« uporabljali orodje za pretvorbo besedila v slike in pri tem po-
                  leg običajnih pozivov ustvarjali tudi negativne pozive – specifikacije, katerih
                  elementov ne želijo videti v svojih slikah. Negativni pozivi so jim pomagali
                  usmerjati algoritem stran od neželenih lastnosti in s tem natančneje doseči
                  želen rezultat. To je omogočilo iterativno prilagajanje izhodnih slik ter izbolj-
                  šalo kreativni proces.
                    Primer negativnega poziva s področja matematike bi lahko bil: »Poišči re-
                  šitve kvadratne enačbe , vendar pri iskanju rešitve ne uporabljaj formule za
                  določanje rešitev kvadratne enačbe.« S tem pozivom reševanje usmerimo v
                  druge metode, npr. uporabo Vietovega pravila.


                  Poziv veriga misli
                  Poziv veriga misli (angl. Chain of Thoughts – CoT) je metoda, ki bistveno iz-
                  boljša sposobnost sklepanja velikih jezikovnih modelov, zlasti pri reševanju
                  kompleksnih numeričnih in matematičnih problemov. Ta pristop vključuje
                  generiranje niza vmesnih korakov sklepanja. To modelu pomaga razčleniti in
                  učinkoviteje rešiti probleme, odgovori pa so celovitejši in logičnejši (Žerovnik
                  in Zapušek, 2024). CoT vključuje usmerjanje jezikovnega modela skozi večsto-
                  penjski proces razmišljanja, pri katerem se vsak korak gradi na prejšnjem.
                  Uporaba modela PaLM 540B z verigo misli je presegla zmogljivosti predhod-
                  no umerjenih modelov na standardiziranih testih, kot je GSM8K, ki vključuje
                  matematične besedilne naloge. Model je dosegel novo najboljšo natančnost
                  na tem področju, kar poudarja prednosti strategije verige misli pri aritmetič-
                  nem sklepanju (Wei idr., 2022).
                    V kontekstu poučevanja matematike se je izkazalo, da je CoT lahko še po-
                  sebej koristen za bodoče učitelje razredne stopnje. Ti študenti namreč v izo-
                  braževalne programe pogosto vstopajo s prepričanji in stališči do matemati-
                  ke, ki lahko delujejo kot omejitve. Z uporabo strategije CoT so bodoči učitelji
                  razred nega pouka razvili bolj strukturiran in logičnejši pristop k reševanju
                  problemov, kar je spodbudilo pozitivnejši odnos do matematike (Chen idr.,
                  2022). Različica CoT, imenovana Program misli (angl. Programe of Thougths –
                  PoT), še dodatno loči proces sklepanja od izračuna. Pri PoT je sklepanje izra-
                  ženo kot program, ki ga nato izvede zunanji računalnik za izračun končnega
                  odgovora. Chen idr. (2022) poročajo, da ima PoT v povprečju približno 12-od-
                  stotno izboljšanje zmogljivosti v primerjavi s CoT na vseh podatkovnih zbir-
                  kah. Preprost primer poziva veriga misli z matematičnega področja bi lahko
                  bil: »Reši integral. Razloži vse korake svojega sklepanja, da bo rešitev jasna in
                  logična.« Odgovor GUI vključuje korake in rešitve za verigo: integral razčleni-
                  mo na vsoto, vsak člen integriramo ločeno in na koncu združimo člene.


                  236
   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241