Page 236 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 236
Alenka Lipovec in Barbara Arcet
ming with AI« uporabljali orodje za pretvorbo besedila v slike in pri tem po-
leg običajnih pozivov ustvarjali tudi negativne pozive – specifikacije, katerih
elementov ne želijo videti v svojih slikah. Negativni pozivi so jim pomagali
usmerjati algoritem stran od neželenih lastnosti in s tem natančneje doseči
želen rezultat. To je omogočilo iterativno prilagajanje izhodnih slik ter izbolj-
šalo kreativni proces.
Primer negativnega poziva s področja matematike bi lahko bil: »Poišči re-
šitve kvadratne enačbe , vendar pri iskanju rešitve ne uporabljaj formule za
določanje rešitev kvadratne enačbe.« S tem pozivom reševanje usmerimo v
druge metode, npr. uporabo Vietovega pravila.
Poziv veriga misli
Poziv veriga misli (angl. Chain of Thoughts – CoT) je metoda, ki bistveno iz-
boljša sposobnost sklepanja velikih jezikovnih modelov, zlasti pri reševanju
kompleksnih numeričnih in matematičnih problemov. Ta pristop vključuje
generiranje niza vmesnih korakov sklepanja. To modelu pomaga razčleniti in
učinkoviteje rešiti probleme, odgovori pa so celovitejši in logičnejši (Žerovnik
in Zapušek, 2024). CoT vključuje usmerjanje jezikovnega modela skozi večsto-
penjski proces razmišljanja, pri katerem se vsak korak gradi na prejšnjem.
Uporaba modela PaLM 540B z verigo misli je presegla zmogljivosti predhod-
no umerjenih modelov na standardiziranih testih, kot je GSM8K, ki vključuje
matematične besedilne naloge. Model je dosegel novo najboljšo natančnost
na tem področju, kar poudarja prednosti strategije verige misli pri aritmetič-
nem sklepanju (Wei idr., 2022).
V kontekstu poučevanja matematike se je izkazalo, da je CoT lahko še po-
sebej koristen za bodoče učitelje razredne stopnje. Ti študenti namreč v izo-
braževalne programe pogosto vstopajo s prepričanji in stališči do matemati-
ke, ki lahko delujejo kot omejitve. Z uporabo strategije CoT so bodoči učitelji
razred nega pouka razvili bolj strukturiran in logičnejši pristop k reševanju
problemov, kar je spodbudilo pozitivnejši odnos do matematike (Chen idr.,
2022). Različica CoT, imenovana Program misli (angl. Programe of Thougths –
PoT), še dodatno loči proces sklepanja od izračuna. Pri PoT je sklepanje izra-
ženo kot program, ki ga nato izvede zunanji računalnik za izračun končnega
odgovora. Chen idr. (2022) poročajo, da ima PoT v povprečju približno 12-od-
stotno izboljšanje zmogljivosti v primerjavi s CoT na vseh podatkovnih zbir-
kah. Preprost primer poziva veriga misli z matematičnega področja bi lahko
bil: »Reši integral. Razloži vse korake svojega sklepanja, da bo rešitev jasna in
logična.« Odgovor GUI vključuje korake in rešitve za verigo: integral razčleni-
mo na vsoto, vsak člen integriramo ločeno in na koncu združimo člene.
236