Page 231 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 231

Učinkovitost generativne umetne inteligence za personalizirano učenje matematike

             Empirične raziskave o učinkovitosti GUI pri pouku matematike
             V nadaljevanju najprej predstavljamo nekatere raziskave z osnovnošolci ali s
             srednješolci, nato raziskave s študenti in na koncu še raziskave o zmožnostih
             modelov GUI. Raziskave se dotikajo različnih vidikov, tako uspeha/dosežkov
             kot motivacije oz. odnosa ob uporabi orodij GUI.
               Sancenon idr. (2022) so v Singapurju preučevali napredek v znanju pri 660
             osnovnošolcih in srednješolcih na področju matematike, naravoslovja ter tu-
             jega jezika. Platforma, ki so jo učenci uporabljali, je z analitiko učenja in s pri-
             poročilnim sistemom omogočala prilagoditev zahtevnosti nalog potrebam
             posameznega učenca. Raziskava je dokumentirala klasično eksponentno
             učno krivuljo, kjer se na začetku izboljšave dogajajo hitro, nato pa se proces
             upočasni in za nadaljnji napredek zahteva več truda. Theodora Beauchamp
             and Candace Walkington (2024) poročata o osnovnošolcih, ki so z uporabo
             GUI oblikovali in reševali personalizirane matematične probleme. Raziskava
             nakazuje učinkovitost in ustreznost tega pristopa, vendar opozarja, da nalo-
             gam primanjkuje globlje avtentičnosti, saj niso odražale kulturnih ali osebnih
             izkušenj učencev.
               Danielle R. Thomas, Jionghao Lin idr. (2024) so preučevali učinek hibridnega
             tutorstva z uporabo umetne inteligence (UI) in človeških tutorjev na uspeš-
             nost učencev pri matematiki (starost učencev: 12–13 let, N = 585). Učenci, ki so
             se učili s hibridnim tutorstvom, ki združuje poučevanje učiteljev in uporabo
             orodij GUI, so dosegli boljše rezultate kot kontrolna skupina, ki je uporabljala
             zgolj matematično programsko opremo brez orodij UI. Učenci z nižjo začetno
             stopnjo znanja so imeli največ koristi od hibridnega tutorstva, saj so hitre-
             je dosegali napredek. Na drugi strani so učenci, ki so že dosegali raven svo-
             jega razreda, od hibridnega tutorstva pridobili nekoliko manj, pri čemer so
             včasih pokazali počasnejše napredovanje. Danielle R. Thomas, Erin Gatz idr.
             (2024) so v nadaljevanju posebno pozornost namenili rezultatom učencev s
             primanjkljaji. Vzorec je zajemal 1.095 učencev, od tega jih je bilo 18 % s poseb-
             nimi potrebami. Učenci so bili stari med 11 in 14 let. Ugotovitve kažejo, da ima
             hibridno tutorstvo, ki združuje človeške tutorje in GUI, pozitivne učinke na
             matematične dosežke pri vseh učencih, vključno z učenci s posebnimi potre-
             bami. Poleg tega se je pri hibridnem tutorstvu pokazal znatno večji napredek
             med predhodnimi in končnimi ocenami za vse učence, vključno s tistimi s
             posebnimi potrebami. Pri slednjih je bil relativni napredek višji in statistično
             vsaj enak napredku učencev kontrolne skupine, ki je pri pouku matematike
             uporabljala zgolj matematično programsko opremo brez UI.


                                                                            231
   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236